• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Matriark

Ska be att få först tacka för välkomnandet, och det var trevligt att så många tyckte till om mina LO's.

Jag tänkte minsann att jag skulle pröva att följa en skiss för en gångs skull, så jag började placera ut några bilder enligt veckans, men min egen fantasi tog vid alldeles för mycket och när jag var färdig fanns inte ett spår av den skissen synlig i min LO, den "morfade" sig för mycket, så den åkte direkt in i mitt galleri iaf.
    Men tack Zara.. jag hade velat scrappa mina gamla halloween-bilder hur länge som helst, men bara suttit och stirrat på det utvalda papperet, och sedan lagt projektet åt sidan om och om igen. Nu blev det iaf nåt utav det hela, och jag blev helnöjd.

Vill ändå göra ett nytt försök...... Cool

Just nu sitter jag och försöker rita mig en avatar, på ett vitt scrapbookpapper som jag plockat ut ut ett panduro-album.. Skulle inte komma på tanken att scrappa på ett sånt papper, det ger mig iiiingen inspiration alls.

• Skumpis

Pysselpunkten hade också massa foamstamps *favvoaffär*

• Skumpis
    pappochscrap har också papperserbjudande.
  • Tindrande

Vet ni nån bra siad på nätet som har mycket papper?
    Vill få tag på skott rutigt bla.....

• bitte71

MAMMSY: vad lustigt att du tipsade om Brunsons - häromdagen gick jag på stan och vad stöter jag på: jo, Brunsons papper och scrapbooking!!! Hade ingen aning om att vi hade en sån affär här i Halmstad! *gissa vem som ska ha vägarna förbi där många gånger, humdehum...*

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jo79

Såååå nu ligger det två nya Lo:sar i mitt galleri, 8 & 9 måander heter de...

Tindrande: Papper ja... jag tycker att Scrapaddicted och Scraproom har bra med papper. Men det beror ju lite på vilken tillverkare du är ute efter oxå... Det är bara att surfa järnet! Du kan ju oxå skriva en fråga på scrappiz, Forum- affärshörnan-Önskelistan. Där får du säkert bra svar.

• piis

Skriver inte så ofta i denna tråden (men läser varje dag) och lägger oftast ut mina lo i galleriet hos scraproom, men i dag har jag faktiskt lagt in fyra av mina senaste alster här i fl galleriet om någon är intresserad av att titta.

• Amelié77

Frågar igen:
    Kan man använda foamstamps med vanliga stämpeldynor eller måste det vara akrylfärg? Går de att använda med t.ex. fluid chalk stämpeldynor?

Svar på tråden Scrapträsket