• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Lycka2

Hej alla,

tänkte bara tipsa om en kul sida som Blue Vapor (tror jag det var..) pratat om back in tha days, där man kan surfa runt i timmar och få supermycket inspiration till sina framtida verk, www.twopeasinabucket.com. Kolla in galleriet, och välj där vad du vill kolla in, typ baby, resor, barn, högtider etc. Jag tycker att där finns MYCKET fint att kolla på.

• Peggy O

Soolina: Det finns en JÄTTEBRA bok som heter "stora boken om scrapbooking" Väldigt bra för nybörjaren men även mycket inspiration och tips för den vane scrapparen. Dessutom är den på svenska och billig. 159kr på scrapaddicted.se

• iva

Hej alla scrpbooking galna.

Har just börjar m. denn hobby o undrar om det finns någon butik i stan i Umeå som säljer papper, stämplar pennor o dyl. för scrapping?

Ha de gott!!!

• Marajjah

Iva
    japp, Krumelur heter den och den ligger vid E4:an.

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • Soolina

Peggy O:

Tackar...Skall nog ta och köpa den boken i sådana fall!!!

ZaraÖ:

Tack tack...kul att det är så många som håller på med detta...för då finns det alltid nån man kan fråga om hjälp!

• crazyinlove

hej! En liten fråga, har ett sådant postbound album från chatterbox tror jag de är, som jag scrappar i, plastfickorna sitter liksom fast i pärmen, och det är endast tio stycken. Kan man inte ha fler i?? finns ju två skruvar man kan skruva upp, tänkte om det då går att sätta i fler plastfickor....Tio stycken räcker ju inte långt till ett babyalbum...Hoppas någon fattar vad jag menar och kan ge mig ett svar. Om det inte funkar så måste jag ju köpa ett annat album, där man kan sätta i fler fickor...

Svar på tråden Scrapträsket