• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jo79

Jomen det finns väl skruvar, större skruvar att köpa till så man får plats med dubbelt så många, 20 plastfickor. Tror jag!

Mamma till KaramEllen
  • Finta

Alltså tjejer.... Vet inte om ni redan pratat om detta men jag har idag fått hem MM´s nya foamstamps - SIMPLY FABULOUS FONT!!
    LOVE LOVE LOVE!!! Helt underbara!! Det är ju jättestora bokstäver så det är PERFEKT för att göra monogram osv!! Absolut det bästa köpet på länge!!

• Amelié77

I mina album är skruvarna rätt långa så det går att sätta in minst 20 extra fickor förutom de 10 som finns där.

• Amelié77

Finta - är det både små och stora bokstäver eller är det blandat (så att vissa är versaler och vissa gemener)? Tyckte det var svårt att se på den lilla bilden....

• Finta

2xA

Det är bara en uppsättning av alla bokstäver - men några är versaler och några är XXX (ja, vad nu motsatsen till versaler är ) . Tror dessa är framtagna till att i första hand användas som monogram. Eftersom de är så pass höga så blir rubriken rätt dominerande om man bara använder dessa!

• Amelié77

Okej! Hur använder man dem då? Alltså du menar att man skriver typ första bokstaven i ordet med en stämpel? Vad skriver man resten av ordet med då? Mindre stämplar eller nåt annat? *Frågvis*

• Finta

2xA

Precis, man skriver det med andra stämpla eller kanske för hand. Man kan även "bara" ha ett monogram tex om jag har en LO med min dotter Nea så kan rubriken vara "Glad tjej" med annan stämple och sedan sätter man dit ett stort N på LO´n som dekoration, typ!

Svar på tråden Scrapträsket