• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • MAMMSY

Oj vilken bra lista den kopieras här med!!!

Skumpis oftast beställer jag chatterbox eller basic grey så  då har jag lite koll på vad papprena heter.. fast inte kanske vad just det pappret heter tex som basic grey har så har ju dom olika serier typ ohh baby girl å lollipop shop, då vet jag att pappret e beställt ur den serien men inte just vad det specifika pappret heter. Jo hannah finns det ett som  heter det enda pappret från BG som jag kommer ihåg namnet på
    Men när det gäller enfärgade papper har jag nollkoll...

• Amelié77

Tusentack för listan Jo79! Den är ju super att ha till hands nästa gång det ska shoppas loss.

• annika5064

Wheeeee! Vilken kanonbra lista! Tack för det jobbet!
    Annika

• Glyfen

Alla papper har ju så härliga namn... låter gott liksom tex Iced Cocoa, Tangerine, Maraschino, Mocha Divine...

Dags för lunch kanske? Och sen lite shopping

• Glyfen

Skumpis: Jag har också noll koll på vad papprena heter! Så när jag ska beställa en favorit i repris får jag sitta och leta, leta, leta på alla sidor jag beställt ifrån tills jag hittar det igen.. inget smart system!

Hur gör ni organiserade människor för att ha koll på alla papper av olika sorter?

• Lycka2

Hmm ja jag är inte direkt organiserad men har haft mycket funderingar och problem med papper och vad de heter etc. Nu gör jag följande: jag skriver DIREKT vid ankomst upp färgnamn på de bazzills jag beställer, på baksidan Tips är att spara kvitto/ordersedel etc för att sedan checka av de olika papprena. Samma sak gör jag på de mönstrade papper som inte innehåller info om färg och märke, men de flesta har ju den infon så de behöver man ju inte märka före användning.. Sedan har jag tänkt att man kanske av spillbitar bör kunna göra små tags och skriva upp all nödvändig info på dem. Tagsen kan man kanske klä på snöre? Färdig LO...kan man inte skriva upp pappersinfo på baksida? Kommentera gärna detta, speciellt om det är något tokigt som jag inte tänkt på... Drömmen vore att beställa tags av alla bazzills alla serier, det vore så jäkla bra att ha dem hemma när man ingen butik har att besöka inom de närmsta typ hundra milen.

Ja det var lite tankar, fler som vill dela med sig av organiseringsfunderingar?

• Finta

Hur organiserar jag mina papper....hmmm...

Mönstrat papper ligger i färgordning, dvs brunt ihop, blått ihop osv. Här är det ju inte svårt attt veta tillverkar osv eftersom det står på.

Vad gäller cardstock så läggs det oxå i färgordning (visst är jag kreativ )! Har bara bazzil och kan alla deras strukturer i nattmössan.
    Dock har jag småbitar av alla bazzillpapper så vill jag veta vilken färg det är så kollar jag bara på min färgkarta.

• LizG

lycka2: du verkar ha en smart ide med att skriva upp namnen. här åker alla ner i lådan där det är nån sorts ordning iaf (färgskala). Namnen på papperna har jag dock ingen aning om. Har sett några ställen som man kan köpa tags på o då kanske man kan plocka ihop en bunt..

Svar på tråden Scrapträsket