• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BackinBlack

2xA
    Vad jag vet ska man helst använda akrylfärg, men jag är nybörjare så det kanske är någon annan som vet mer? *puffar för frågan*

nu med en liten Uma
  • Cheri

aldrig använt foamstamps, så sorry kan inte svara på den frågan

• MAMMSY

2xAAkrylfärg ger ett bättre resultat, lite tydligare.. stämpeldynor å chalks går oxå att använda men blir lite mattare

• MAMMSY

testa på lite olika papper med olika färg så ser du vad du tycker blir snyggast, om du tittar in hos skumpis så har hon tryckt "kan själv" på sin runda LO med fluid chalk dyna

kram malin
  • Finta

2xA

Som flera skrivit så är akrylfärg att föredra, det blir inte alls lika bra resultat med tex. fluid chalks....Meeen, det beror som sagt vad man vill ha för resultat!

• Amelié77

Okej! Tack ska ni ha! Tänkte att jag skulle slippa undan att köpa en massa akrylfärg och istället använda de dynor jag har, men det blir nog att öppna plånboken igen verkar det som

• ZaraÖ

2xA om du är ute efter akrylfärger kan jag rekomendera settet city scape, alla basfärger man behöver, sen har jag köpt till tex röd blå gul osv.. finns på brunsons.se super bra!

• malinka2

2xA: jag stämplar mycket med mina foamisar o använder alltid mina stämpeldynor, med fluiderna *s* blir det lite amttare o jag tycker det blir jättefint. Då syns liksom "hålen" i stämplarna om du förstår...

Hej förresten på alla! Har inte varit inne på FL på evigheter men nu med den här tråden blir det nog oftare!!

Svar på tråden Scrapträsket