• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Ellisen

jag har scrappat i någon månad, och man vill ju bli lika duktig som "alla andra" på EN GÅNG! Ni är ju så bra!

• Jo79

Jag har hållt på sedan årsskiftet, och det har blivit....shitt pommfritt! 35 lo:sar!Förvånad Nu fattar jag varför inte mammapengen räcker... Generad

Mamma till KaramEllen
  • Cheri
    MAMMSY skrev 2006-04-07 20:47:00 följande:
    Cheri skrev 2006-04-07 19:50:00 följande:  wee o så fina ´LO´s!! Tack å tack det samma hur länge har du hållit på ? Säger du en månad så tänker jag aldrig scrappa mer bara så du vet ;-9Nej ikväll har jag lovat att umgås med sambon istället för att sitat här så goodnight girlies ses nog imorn
    haha, jag har scrappat "regelbundet" sedan i februari
    Fast jag började nån gång i början på 2005, typ i mars/april har jag för mig.. gjorde 6-7 st LO´s då sen har jag inte scrappat mer, tappade intresset. Men nu e jag igång igen med råge
  • Glyfen

Jag har också börjat inse vart pengarna tar vägen! Nu har jag en pysselhörna, men skulle behöva ett pysselrum. Om det fortsätter i den här shopping-takten behöver jag snart ett mindre hus för mitt pyssel!!

• Eld83

Hej hej allihopa!

Här kommer en helt och hållet nybörjare på scrapping. Jag har aldrig scrappat förut, men vill gärna börja för det ser så roligt ut och det blir så fint efteråt. Tänkte att jag skulle presentera mig i er tråd, för ni är så duktiga och jag får ett ännu större sug att börja när jag läser här.

Har planerat att försöka göra en Min Första År bok till mitt första barn som kommer i juli.

Jag har blivit rekomenderad att det bästa är att ha en pärm med lösa sidor i, så man kan lägga till sidor om man kommer på något mer. Vad för slags pärmar är bra? Vanliga A4 eller annan storlek?

Och en till nybörjarfråga, scrappar ni på båda fram och baksida av ett blad?

Ha en härlig lördag!

• Månsi

så nu har jag lagt in minnes väskan som jag har gjort till dop pressent om någon vill se

• piis

Cirynne: Jag scrappar i 12"x12" det är ca 30,5x30,5 cm. Det formatet gillar jag. Eftersom det finns plastfickor i mitt album så sätter jag två sidor med baksidorna mot varandra, dvs jag scrappar inte baksidan på ett papper.
    I scrapbutikerna finns det olika album så titta runt lite och se vad du kan tänka dig för ett album.

Lycka till med ditt scrappande.

• ZaraÖ

Hej cirynne!
    Kul att du tänker börja scrappa Det är super roligt!
    Man kan scrappa i flera olika format, men det vanligaste är 12*12 (30*30 cm). Men vist kan man scrappa i A4 oxå! JO79 här på sidan gör det.
    Jag sätter mina blad i ett album med lösa plast fickor i. Det blir alltså 2 st scrappade sidor i varje ficka.
    Kolla in länken i starten på sidan, där hittar du allt du behöver veta!

• Skumpis

God morgon!
    Finns det ingen "trådstart" längre? Nu blir det ju omöjligt att ta sig fram till infot och länkarna Eller är jag blind???

Svar på tråden Scrapträsket