• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Eld83

hihi Tack så jätte-mycket!

Håller på och kollar runt på Scrappiz. Måste ju se om det finns några trevliga butiker i närheten av mig.

• Jo79
    Jag ser inte heller någon trådstart... skumt!

Cirynne: Jag scrappar i a4, och började med att ha mina sidor i en vanlig fotopärm, en ringpärm. Men den blev liksom för liten, det blev för mycket i den så nu har sidorna i en gaffelpärm. Men den börjar oxå bli för liten, så jag ska antingen köpa en gaffelpärm modell STOOOOR, eller så kanske jag gör en egen postboundpärm i a4.

Jag tycker att a4 är ett bra format att börja med, jag kände att 30'30 var för stort för mig, för mycket yta att fylla, men nu är jag vansinnigt sugen på att scrappa i det stora formatet.

Ska du göra en bok till din bebis så rekommenderar jag att fundera ut hur du vill ha den innan du sätter dig och gör sidor lite hur som helst... Jag började med att bara scrappa hejvilt, men kom sedan på att någon sorts struktur kanske skulle vara bra... så jag bestämde mig för ett upplägg och kör på det. mycket lättare!
    Nu ska jag kolla Månsis väska!
    Mamma till KaramEllen
  • ZaraÖ

Ingen trådstart..vad svamlar ni om? *hihi*

• Eld83

Månsi, Super snygg väska! Vilka härliga färger.

• BackinBlack

Månsi
    Vilken fin väska du har gjort! Jag skulle vilja sno din idé med minnesväskan... Får jag det?

nu med en liten Uma
  • Jo79

Det finns ingen tillbaka till trådstart på någon av trådarna jag kollat på, så det är nog en liten bugg som spökar...

Mamma till KaramEllen
  • ZaraÖ
    Ja jag såg det oxå nu! Om man går en sida tebax så finns den..konstigt.
  • BackinBlack

Apropå nybörjare och de mer garvade scrapparna.

Jag gjorde min första LO för ett år sedan, då i A4 för att jag tänkte att det var mer praktiskt (läs: mer ekonomiskt). Gjorde väl 5-10 sidor i det formatet, varav hälften inte är färdiga ÄN - det fattas journaling och/eller rubriker.
    I höstas gjorde jag en demonstration om scrapping och då i 12"x12"-format och nu är jag fast vid det.

Fast jag har inte gjort fler än de där tre enkla sidorna jag gjorde då. Vad har jag gjort egentligen? Nu hoppas jag få tid att scrappa om min dotter, fick ett paket med massor av papper och Prima Flowers igår på posten.

nu med en liten Uma
Svar på tråden Scrapträsket