• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • PamPam 83

Idag skall jag hämta ut en massa kort så nu hoppas jag på att jag kommer bli mer aktiv med att scrappa. Kanske till och med mer synlig i denna tråd Tycker denna tråd är jätte bra, har lärt mig en massa praktiksa saker och samlat på mig idéer. Ni alla scrappa så fint!

Skall till Eskilstuna i påsk. Är det någon som vet om det finns scrapbutiker där? Hoppas!!!

• malinka2

utteröga: jag började oxå i A4 o mina är inte heller klara *fniss* Känns som man har lite mer "svängrum" med 30x30...

tack så mycket för alla fina ord i min gästbok! Ska kika runt hos er ikväll!

• bitte71
    Hej hopp...
    Jag tänkte titta in här då och då: eller ja det gör jag titt som tätt men skriver inte så mkt... Nu har jag iaf köpt på mig en del saker för att kunna börja scrappa: fick ett stort paket igår på posten och väntar på de övriga (man blir ju alldeles ha-galen när man surfar runt på alla nätbutiker!). Sedan hade jag turen att ha Brunsons scrapbooking i stan här så där kommer det bli många besök
    Nu har jag iaf börjat att skära till lite kort som ska vara med på lillans första album...
    Ciryenne: jag tror oxå som Jo79 att det är en bra idé att ha lite hum om vad som ska vara med i albumet innan man sätter igång. Såhär har jag tänkt:
    en sida för "I magen", en för ultraljud, en för BB/förlossningen och en sida för varje månad hon fyller (framsteg, vikt osv). Sedan kanske en för mat, sova, tänder...

Ja, det är väl ungefär så jag har tänkt - vi får väl se såsmåningom hur det blir!
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jo79

Tänkte bara tipsa om det är någon som är intresserad så pågår det en bazzillswapp i monoserierna på Scrappiz. Jag tyckte det verkade bra att ha så man har ett litet hum om vad färgerna heter och hur de ser ut...

Mamma till KaramEllen
  • Soolina

Hej hopp i Scrapträsket!!

Är det någon som vet om det finns affärer som har mycket scrap grejjer i Göteborg...ja känner till Peppeterie och Panduro...men dom har inte så mycket...tycker jag!

• Loppan79

PamPam - det är dåligt med scrapbutiker i Eskilstuna, men det finns en hobbybutik som har lite scrapsaker. Nu var det ett tag sedan jag var där så jag vet inte hur mycket hon har nu men hon sa då att hon skulle ta in mer i alla fall.
    Vet inte hur bra du hittar i Eskilstuna. Vet du vart Dannes bar ligger? Hobbyaffären ligger nästan bredvid, mot filmhuset. Hoppas du fattar annars får du fråga igen så får jag kolla vad den heter och söka på eniro.

• PamPam 83

Loppan79
    Jag hittar ingenting i Eskilstuna, varit där en gång.. Min sambos bror bor där så vi skall hälsa på så jag hoppas på att han hitta!
    Tack för tipset! Skall kolla upp den butiken.

• MAMMSY

Soolina det finns en butik på danska vägen som heter scrapbook etc som bara har scrapbooking grejer, inte min favoritaffär men det e ju min åsikt.. Kolla in den så kanske du hittar nått kul

• Soolina

Oki...tack tack...den ska jag kolla in...fast det kanske e bättre att handla på nätet...vi får se...vill börja att scrappa nu!

• Loppan79

PamPam - jag ska försöka kolla vad gatan heter så kanske det blir lättare

Svar på tråden Scrapträsket