• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cheri
    ZaraÖ skrev 2006-04-09 16:06:48 följande:
    Cheri Åh fy f*n vad jobbigt!! Bläk! jag skutade amma pga alla mjölkstockningar jag drog på mig, det är verkligen fruktansvärt! Man blir ju helt paj!
    Ja förstår det!

Va f*n e d frågan om lixom.. med sonen hade jag inte en enda. .. det här är min tredje nu.. hon måste ju ha fel grepp... Ledsen
  • Finta

Cheri

Stackare! Jag hade en hel del mjölkstockning också. Det är ju fruktansvärt!! Jag fick i alla fall veta att om man får det en gång så ökar risken jättemycket att man ska få det igen. Så, man måste då vara extra noga med att inte sitta i drag osv.
    Ett tips är att ta ipren eftersom det även är lite inflamationshämande (Stavning??)

Tror jag lyckades få det upp till 7-8 gånger (ordentligt med feber och stora knölar i bröstet), behöver jag säga att jag oroar mig för amningen inför ett ev. syskon?!?!

• ZaraÖ

Ja fy jag tänker ALDRIG mer amma!!
    haha snacka om OT här..

• Ellisen

Cheri: Hoppas att det blir bättre snart med mjölkstockningen... Vilken underbar LO du har gjort!

• Tingeling13

OT
    Cheri
    Ta en blöt handuk och värm den i micron (så varm som du står ut med) lägg den sedan i en plastpåse och i ett örngott lägg detta "varma" runt bröstet/brösten när du ammar nästa gång. Ta hjälp av pump om lillastumpan inte orkar suga ur allt.

• Sagomamma

Fy för, mjölkstockning är ingen hit... Skrikandes

Jag -som ÄLSKAR Cheris LO:sar- måste bara fråga dig vad du använder för kamera, för nu har jag börjat inse att jag älskar dina fotografier ocksåSkrattande!
    Nej, men allvarligt, den verkar himla bra, riktigt snygga foton får du ju! Vill du säga vad du har för kamera?

• Skumpis
    Cheri - Skitläcker LO. Läcker frilla på läcker kille också
  • Sabika

Hej alla glada!
    Nu har jag lagt in några nya tappra försök i galleriet...
    Har tyvärr inga alfabetsstämplar ännu men det börjar kännas som ett riktigt måste att shoppa upp sig på ett set eller två Ja.. eller stämplar överhuvudtaget faktiskt... och lite nya papper (som inte är blå!)... och några roliga band... och.... nåja, vad är väl en bal på slottet...

Svar på tråden Scrapträsket