• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Pysselgalningen

Finta och Marajjah:
    Att det finns ett gäng i Umeå vet jag. Jag var på träffen som var i oktober. Tänkte mer på ifall det kanske finns någon därifrån som är gravid :)
    Just nu så bor jag i Ö-vik men vi ska troligen flytta den 1 augusti så att vi bor på plats när min sambo väl kommer in på Liljaskolan.

Jag har fått nys om att det ska finnas en lite större pysselbutik i Vännäs. Någon som har en aning om det?

• Amelié77

By the way, vad är Boshers? Såg att vixxxansscrapbooking säljer såna, finns under dekorationer. Jag fattar inte vad det är, speciellt snygga var de ju inte heller

• Skumpis
    2xA skrev 2006-04-10 08:13:18 följande:
    Sover ni alla ännu?
    Nope, jag dammsuger Och funderar över vad som behöver shoppas . Hur ofta byter ni ut era skärblad på skärmaskinerna?? Min är redan slö och jag har använt den jättelite
  • Amelié77

Jag har inte ens nån skärmaskin...Vad använder du den till? Känns som om det är en dum fråga, men jag kan inte komma på vad jag skulle behöva en sån till...Men om du upplyser mig kanske jag ser mig tvungen att införskaffa en sån manick.

• Skumpis

2xA - Den är skitbra! Förutom att den är slö nu då Den skär hela 12´-blad och fungerar samtidigt som linjal. För mig gjorde det jättemycket att få raka kanter på foton, mattor osv

• Amelié77

Ahaa, det kan ju faktiskt bli snyggare om man har raka kanter...
    Men alla som jag sett är typ A4 format och då går det ju inte att skära 12x12 papper. Var har du köpt din? Nu *måste* jag ju ha en...

• malinka2

Fiskars har skärmaskiner (oumbärliga!!!!) jag köpte min av glasmästarna här i byn, min är stor o klumpig men I LOVE IT!!! (inte fiskars...vet faktiskt inte märket på min, står inte) Skulle inte klara mej utan...

Vilka fina bidrag det var till skissutmaningen förresten! inte lätt att rösta! Får se om jag kan vara med nästa vecka, denna är det fullt

• kaksmulan

Vilka scrappar och är från Umeå mer än jag?? Jag läser ganska regelbundet i den här tråden men skriver inte alltför mycket...

Den lite större butiken här i Umeå ska vara en butik som flyttat från Vännes och heter Krumelur! Jag tänkte försöka kolla in den i veckan men vet inte om jag har tid... Den är lite i skymundan den butiken tydligen för jag har scrappat ett tag och hade INGEN aning om att den existerar förän alldeles nyligen!!

Felix ♥ och Ellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
Svar på tråden Scrapträsket