• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • MAMMSY

Finns det inga fonder man kan söka typ "fattiga Scrappare" eller "BehövandeScrappare" eller nått annat käckt

• Cheri
    MAMMSY skrev 2006-04-10 11:31:08 följande:
    Finns det inga fonder man kan söka typ "fattiga Scrappare" eller "BehövandeScrappare" eller nått annat käckt
    Ska vi starta en?? Penga mun
  • miamartini

Hej Allesammans!

Jag är en nybörjare inom detta område o har på egen hand knåpat ihop den första sidan i min lillkilles scrapbook.....
    Har kikat rundor lite överallt på nätet efter tips o idéer då jag själv upptäckt att jag e rätt så fantasifattig

Skulle gärna vilja ha lite tips o idéer till lillkillens bok.

Samtidigt skulle jag vilja höra mig för om de finns någon som vet om de finns några kurser i närheten av kristianstadtrakten.... hade ju varit kul o gå

Tacksam för alla tips jag kan få

• Cheri
    miamartini skrev 2006-04-10 11:47:35 följande:
    Hej Allesammans!Jag är en nybörjare inom detta område o har på egen hand knåpat ihop den första sidan i min lillkilles scrapbook..... Har kikat rundor lite överallt på nätet efter tips o idéer då jag själv upptäckt att jag e rätt så fantasifattig Skulle gärna vilja ha lite tips o idéer till lillkillens bok.Samtidigt skulle jag vilja höra mig för om de finns någon som vet om de finns några kurser i närheten av kristianstadtrakten.... hade ju varit kul o gå Tacksam för alla tips jag kan få
    Kanske hoppa på våra skissutmaningar?
  • miamartini

skissutmaningar?? måste jag ju kika på TACKAR

• MAMMSY
    Cheri skrev 2006-04-10 11:39:46 följande:
    MAMMSY skrev 2006-04-10 11:31:08 följande: Finns det inga fonder man kan söka typ "fattiga Scrappare" eller "BehövandeScrappare" eller nått annat käckt Ska vi starta en??
    Ja Penga mun fast det skulle inte innas pengar i den fonden så ofta.. dom skulle ju ta slut snabbt men vi kan väl ge oss ut på stan med scrammelbössor å banderoller så olk förstår hur hemslt det e att inte äga en QK eller en wishblade
  • Cia o krabaten

Cheri, Zara, Mammsy: Säger igen, innan ni skaffar qk, fundera ordentligt på wishblade istället!!!

JAg har ju en qk och två alfabet+några dies. Kostat mig 2500 redan.
    En wishblade går ju på 4-5000:- och man kan skriva ut/stansa ut ALLT!!!!
    Kopplas till datorn så man får alla fonter och storlekar...
    Börjar ångra mitt val av qk nu...
    Nån som vill köpa kanske??

• Diz82

OK! wishblade är något en datafreak som jag kan tänka mig också

Har förresten en liten fråga angående skissutmaningarna, är dom öppna för oss som scrappar digitalt också?
    Själv har jag inte hunnit/haft cash till att börja "på riktigt" men sitter gärna och pillar i datorn då och då, känner att jag behöver lite utmaningar till att boosta fantasin såhär i början.

• Cheri
    Diz82 skrev 2006-04-10 12:29:00 följande:
    OK! wishblade är något en datafreak som jag kan tänka mig också Har förresten en liten fråga angående skissutmaningarna, är dom öppna för oss som scrappar digitalt också? Själv har jag inte hunnit/haft cash till att börja "på riktigt" men sitter gärna och pillar i datorn då och då, känner att jag behöver lite utmaningar till att boosta fantasin såhär i början.
    Jag tycker inte det faktiskt. Vet inte vad dom andra tycker men det är ju trots allt ganska stor skillnad på att scrappa på riktigt och att scrappa digitalt.

Men en digital scraputmaning för er vore kanske något?
  • Amelié77

Jag håller med Cheri. Tycker inte det är samma sak. Men det går ju att starta en egen utmaningstråd för dem som scrappar digitalt.

Svar på tråden Scrapträsket