• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • cid

Jag kom på! Jag kom på!!!!
    Helt själv! Ahh...nu e jag stolt!

• Skumpis

cid - Bravo!

Då kanske jag också ska fråga en liten datorfråga Räcka ut tungan Jag skulle gärna vilja få framkallat fyra foton på samma foton. Hur lägger jag in det? Någon som gör så?

• Marajjah

Skumpis
    Jag har ett fotoprogram som gör det åt mig, bara att välja vilka foton jag vill ha och vilket format jag vill att den ska skriva ut på sen gör skrivaren det.

Har du inte det så lyxigt ordnat... Änvänd då Photoshop! Bra till det mesta!

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • Jo79

Är det INGEN som vill vara med och swappa bazzill monoserierna på Scrappiz??Gråter Jag som tycker det är en kanonidé! Tänk att slippa behöva fundera på om färgen stämmer i verkligheten, och så står det ju på den lilla pappersbiten vad serien och just det pappret heter!  Kom igen nu!!

Mamma till KaramEllen
  • Skumpis

Jo79 - Jag är inte sån där medlem i swapgrejen så jag kommer inte in. Vad går det ut på? Tycker också det låter käckt

Marajjah - Nix, jag har det inte så lyxigt ordnat Får ge mig på photoshop fastän jag tycker det är krångligt. Jag får väl ställa en fråga i ps-tråden och hoppas på att de är lika hjälpsamma som vi

• Jo79

Alltså: Det finns tydligen 15 serier i monoserien, så då har ts skrivit upp dem. Och så väljer man EN av dom. Jag har valt grey, för den hade jag hemma. Det är fem papper i varje serie, i olika nyanser. Så delar jag alla mina papper i femton delar, 10x6 cm. Och lägger en bit av varje nyans i en zippåse och skickar till hon som håller i det. OCh tillbaka får jag en bit av alla nyanser i alla serier! SÅ HIMLA BRA!!

Ansök att bli medlem bara! Det gjorde jag utanatt ha varit med i en enda swapp, och nu helt plötsligt är jag med i tre!! Hur nu det gick till...

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket