• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Amelié77

Okej, då kanske det inte är nån katastrof att jag fick glansiga bilder då....*muttrar och grumfar för mig själv*

• Amelié77

Chestnut roan har jag, den är bra! Den andra vet jag inte riktigt hur den andra ser ut, men jag kan tänka mig att det inte är så jättestor skillnad mellan dem.

• Sagomamma

chestnut roan är den bästa "första"färgen sägs det Därefter kan man utöka sitt sortiment!

• Jo79

Jag tycker nog inte heller att man kan jämföra digital och "vanlig" scrapping. Man håller ju på med helt olika material... men kör igång en "digiutmaning" så kommer jag och röstar!Cool

Mamma till KaramEllen
  • ZaraÖ

Nä! jag håller med tycker inte alls att det går att jämnföra! Men jag röstar gärna

2xA Jag scrappar oxå alltid glansiga bilder tycker det är snyggast!

• Diz82

Jodå, jag kommer att köpa hem papper så småningom, ska göra första års boken till pyret i magen. Är dock hopplös på att sätta mig ner och "spåna", vill lixom ha en klar bild i huvudet på hur LO:n ska se ut innan jag sätter mig ner och klipper i något. Därför har jag nu börjat med digiscrapping under tiden, gör mallar som jag sedan kommer att göra "på riktigt". Personligen ser jag inte riktigt att det finns så stora skillnader på digi och vanlig scrapping (förutom att min karl ännu inte klagar på att det kostar pengar ), jag går tillväga på samma sätt när jag jobbar i datorn som när jag gör för hand (jopps, har faktiskt prövat).

Ahwell, lär hålla koll och göra utmaningarna ändå, även om jag inte får tävla med dom. Alltid bra att få skisser att jobba med och pressa sig själv lite. Antar att jag får vara "halvmedlem" i denna tråden, läsa och skriva men inte tävla.

• Pysselgalningen

kaksmulan: Krumelur är en ren scrapaffär, vilket jag vet eftersom jag varit där ett ar gånger.
    Det ska vara en mer "ren" pyssel/panduro affär i Vännäs. Ska se om jag lyckas lura upp sambon dit för han föräldrar flyttar snart dit så då ska jag leta reda på den =)

• Lycka2

Diz82: Hörrö...du är inte nån halvmedlem i den här tråden! Det startades en annan tråd där det snackas tävling, så här är du lika hel som alla andra *blink* (hur f-n får man in smileys!!!!??? jag har försökt men jag fattar inte, skittrög på datorer..)

• DianaJ

Tänkte köpa lite nya verktyg, skärmaskin+matta och en eyelet-setter. Vad har ni andra för märke och modell? Eller vad rekommenderar ni att jag ska köpa?

Svar på tråden Scrapträsket