• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Wonka

har sökt runt en stund efter ett startpaket men hittar inget. iofs så har jag ganska kräsen smak så jag vill nog välja allt själv men det kanske finns nått litet startpaket med sånt man måste ha typ lim etc.
    nån som sett nått på nån speciell sida? hålle rpå att gå igenom länkarna i början av tråden uppifrån och ner. man hittar lite man vill ha på varje sida

• leamon

söker med ljus o lykta efter snygga fonter med ÅÄÖ..någon som har någon bra länk? De flesta saknar ju tyvärr de bokstäverna...

• Jen 82

Hej tjejer!

är här inne ibland o kikar på era tips och även i era gallerier för inspiration, är nybörjare och funderar på att lägga upp mina alster, men vilket är bäst om man vill lägga ut bilder på sina LO's i galleriet och på scrappiz? Ta ett foto eller scanna? Och hur gör man om man scannar för att få med hela 12*12 pappret?

• malinka2

jen82: Jag fotar mina LO, har ingen bra scanner. Dom som scannar TROR jag (rätta mej om jag har fel) scannar i två omgångar o sätter sen ihop LOn i nåt bildbehandlingspogram. Har jag rätt då?

Det tråkiga är bara att färger o så blir aldrig lika klara o fina som i verkligheten, inte mina ivarjefall...

Hojta till här när du lägger upp nåt *nyfiken*

Lycka till!

• Marajjah

Ingen som var på mässan i Hbg som kan besvara min fråga för ngr sidor sedan?

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • MAMMSY

Marrajha: Hade gärna vart där men jag håller mig tills september då mässan i gbg ska va Men fråga på scrappiz istället där vet jag att det var en hel del folk som var på denmässan

Kram Malin
  • Marajjah

Mammsy
    Att jag inte tänkte på det... Hur smart är jag? Tack för tipset iaf!

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • rastom32

"Marajjah" Var det inte dom från Trelleborg... vänta nu... "Rum o Ram"!!! Kan det stämma? Jag var där nämligen - läste inte din fråga förrän nu:)

*S*

• Cheri

happ.. nu har jag surfat runt i knasbanans galleri... nu vill jag bara lägga av o låta henne göra mina album.. Skrikandes

• cid

Kan man skriva ut alfabet på datorn och använda på LO´sarna?
    Är dom syrafria och allt det ska vara?

Svar på tråden Scrapträsket