• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • ZaraÖ
    mah ja nu hittade jag juh! ja hon gör ju oootroligt fina grejer hon med! älskar den där vinter lo:n! och happy!
  • Cheri
    ZaraÖ skrev 2006-04-17 21:08:33 följande:
    mah ja nu hittade jag juh! ja hon gör ju oootroligt fina grejer hon med! älskar den där vinter lo:n! och happy!
    jag bara älskar allt hon gör!!
  • prickelina

hej!
    En liten fråga till alla er scrappare därute! När ni skriver texter vad använder ni då? Fanerfigurer, Qk eller kanske stämplar?

Tycker alla är super duktiga här inne!

• Cia o krabaten

Prickelina: All of the above plus lite annat.
    Stickers, rub-ons, skär ut själv mm mm

• prickelina

kör lite Qk själv men alfabeten är ju såååå dyra och man vill ju inte ha samma layout hela tiden...

• Glyfen

Tar en paus ifrån pysselbordet...
    Funderar lite på det här med "en egen stil"...

Hur gööör man för att hitta sin egen stil?? Scrappar massor, gör av med massor med material och kommer på vad man trivs med, eller??
    Om man tex gör skissutmaningar så blir väl stilen på LO:sarna väldigt olika?
    Ska man öht tänka att stilen ska gå igen genom ett helt album eller blir sidorna som de blir lite hipp som happ??

Är man lite trött och sliten så dyker konstiga funderingar upp

• Cheri
    Glyfen skrev 2006-04-17 23:42:15 följande:
    Tar en paus ifrån pysselbordet...Funderar lite på det här med "en egen stil"...Hur gööör man för att hitta sin egen stil?? Scrappar massor, gör av med massor med material och kommer på vad man trivs med, eller?? Om man tex gör skissutmaningar så blir väl stilen på LO:sarna väldigt olika?Ska man öht tänka att stilen ska gå igen genom ett helt album eller blir sidorna som de blir lite hipp som happ??Är man lite trött och sliten så dyker konstiga funderingar upp
    Säger som jag brukar med scrapping...  man gör precis som man själv vill
  • Glyfen

Det är ett bra svar! Jag tänker efter så förbannat mycket före bara!!

Funderar på om det blir plottrigt, oroligt och stökigt om det blir för mycket av det goda och helt olika sida från sida??

Svar på tråden Scrapträsket