• Jo79

Scrapträsket

Skumpis: Jag såg ditt kort på scrappiz! Jättefint!! Så det är så man gör... Jag orkade inte tänka, så det blev ett enkelt kort med all text på framsidan. Och bradsbenen syns på baksidan. Men jag är nöjd, och sambon säger ja och amen till allt , så det blir nog bra.

Humla: Så kan man ju göra förstås... och vaddå scrappmässigt korrekt, funkar det så funkar det!

Gonatt tjejer!

• Jo79

Idag har jag varit så effektiv så att det inte är sant! Jag hann göra en Lo på 40 minuter som jag är så himla nöjd med! Tyvärr har jag ju inte någon kamera eller scanner då då, så jag kan ju inte visa er, men den är ganska lik de andra jag har. Det är ju mycket man ska hinna när Ellen sover... äta, surfa, scrappa! Plocka fram och plocka bort...

Ni som scrappar om ert barns första år, har ni samma problem som jag att albumet börjar bli lite lätt trångt...? Nu scrappar jag ju i a4, och har satt plastfickorna i vanlig ringpärm. Finns det postbound i a4? Någon som vet?

• Jo79

Är letter mindre eller större än a4? Är det större så går det ju att använda ett sånt album, men inte annars... Så här i efterhand hade det kanske varit enklare att scrappa i 12", men det är ju lätt att vara efterklok...

• Jo79

Ja.... hrm! Det är ju nog tyvärr halva albumet... och lite till! Har precis gjort 9-månaders sidan, och alla sidor innan är liksom gjorda... Jag får ta mig en funderare på hur jag ska göra. Jag kan ju inte dela upp albumet i två, det vill jag INTE.

Kanske finns det JÄTTEbreda ringpärmar? *funderar* Kanske kan man sätta in a4plastfickor i ett 12" postbound? *tveksam*

Ååååå vad jobbigt!!

• Jo79

Tror du? Det hade ju löst en hel del problem faktiskt! Fast jag fattar inte vilken typ av pärm du menar... ? Vaddå stålring? Platt...? *trött Jo med grus i ögonen*

• Jo79

19 plastfickor är det, med Lo:s på varje sida. nää... kan det verkligen stämma... *måste kolla igen* .....Jo det var så. Inte konstigt att albumet är överfullt...! Hur många lo:sar rymmer ett postbound då?

• Jo79

Såg just nu på Scrappiz att man kan ju göra ett eget postbound... då kan jag ju få den storlek jag vill! Ett annat tips var att använda gaffelpärm.

Jag får nog sova på saken tror jag. Och jag gissar att jag kommer att drömma om pärmar inatt...

Tack för bollplankandet Cia!
    Nattinatt!!

• Jo79

Jag tycker bara det är bra att mässa är i Hbg och inte i Gbg, för jag har absolut inte råd med någon mässa. För jag hade liksom inte kunnat hålla mig borta om den hade varit lite närmare... är man beroende så är man....

• Jo79

Jag har väl twanger på "1 årskalas" i galleriet. Jag tycker dom är fina... köpta på scraproom.

• Jo79

Trez: tråden blev ju jättebra! Och jisses vad fina bidrag ni gjort!

Svar på tråden Scrapträsket