Scrapträsket
Åååå imorron kommer det masssssa papper med posten! Jag längtar! Då ska jag börja scrappa mer och surfa mindre...!
Åååå imorron kommer det masssssa papper med posten! Jag längtar! Då ska jag börja scrappa mer och surfa mindre...!
Men det gör väl inget om man följer en skiss helt och hållet? Det är ju upp till var och en hur man vill göra, och känner man att skissen passar en bra så följer man den, och vill man sväva ut från skissen så gör man det... Jag tycker inget är "fel" utan det blir som det blir. Det blir ju ändå ens egen, man väljer ju papper, foton... äh, ni fattar vad jag svamlar om...?
Nu ska iaf jag sova... och sura över att jag inte har någon kamera eller scanner som gör att jag kan vara med och kämpa om äran... Inte för att jag hade haft skuggan av en chans, men ändå...
Ja! En omgång till så att jag kan vara med!
Och jag hoppas verkligen att Tr3z vill komma tillbaka... som någon skrev ovan så är det lätt att missförstå varandra när man inte är öga mor öga. Men, glömt och förlåtet och bara glada smileys igen!
Jag tycker oxå att det är kul med anonymiteten, det är lite kul att gissa vem som gjort vad, och om man sedan hade rätt...
...och så fick jag inget scrappat idag igen! Snälla, kan ni inte kasta ut mig härifrån om ni ser att jag är inne imorgon runt 12?
Jag har nämligen lovat mig själv att jag SKA SCRAPPA då... och det är lite tajt om tid när man ska hinna äta och scrappa på 1½ timme när tösa sover... om man dessutom ska gå ner sig i träsket så hinner man ju absolut inte!
Vilket jag har fått erfara i mååånga dagar, men som jag inte lär mig av ändå...
Kela:
Självklart...!
Alltså... det här är inget kul! Vi måste bestämma oss för vad som gäller! Skrev inte Zara lite tidigare "regler" kring utmaningen? Om vi alla står bakom det så kan vi väl lova att vi inte blir sura på varandra...? Det är ju inget roligt att något som ska vara roligt blir skittråkigt! Då lägger jag hellre ner utmaningarna, som jag faktiskt tycker är en jättebra idé, för jag vill hellre ha en bra tråd än en på dåligt humör... Eller så startar man en separat utmaningstråd där de som vill vara med håller till...
Jag vet inte... men så här kan vi inte fortsätta!
Jag är iaf glad och nöjd, för jag har nästan scrappat klart en Lo! Tjohoooo
Ska bara till lite dold journaling som jag inte hinner skriva nu för jag måste väcka den sovande grisen snart...
Det är väl ganska klart och tydligt tycker jag. Man kanske ska tänka på eller nått, att det inte betyder att omröstningen startar söndag klockan 20...? För då blir det ju väldigt stressigt för den som har hand om den. Eller?
Som att den som har hand om omröstningen lägger upp den så snart det går, och så håller den på i två dagar från det att man kan rösta...?
Jozebelle: Just därför har vi startat en egen tråd för utmaningarna! Så vi slipper ha den diskussionen här, här är utmaningssnack i stort sett bannlyst numera!
Hemskt lessen nu för det lååååånga inlägget va, men jag vet inte hur man gör annars... här kommer bazziller som passar Basic Grey och Chatterbox!
Basic Grey
Blitzen: Ruby slippers, Grenadine, Hillary, Dark Olive, Pear, Lakeshore, Waterfall, Jet Stream, Powder Blue and Avalanche
Fusion: Burnt Ember, Orange Crush, Cocoa Butter, Gumbo, Strawberry, Piglet, Canteen, Pansy, Mardigras, Wild Pansy
Lucky: Rose, Dandelion, Hot Pink, Watermelon, Guacamole, Macintosh, Pomegrenate, Starlight, Pearberry, Concord
Black Tie - scout, camouflage, chloe, dusk, mystique, dark butter, whirlpool, tropical rain, lilac mist and stonehedge
Lollipop Shoppe - lavendar twilight, dandelion, chablis, red hot, true teal, pistachio, green tea, teal, raindrop, maraschino
Vagabond - nightmist, sapphire, buttercup, honeycomb, fern, dark taupe, yukon gold, curry spice, windy, leapfrog
Phresh & Phunky - cucumber, light house, mauve ice, waterfall, celery, fern, jacaranda, ivy, petunia, stonewash
Sublime - java, lakeshore, light rosey, brick road, leapfrog, ruby red, grenadine, sea salt, pinenut, bon bon
Motifica - haley, mocha, celery, java, sea spray, witch hazel, missy, barkley, forest, nordic
Sophie - dark black, purple sage, pinata, lemonade, dark tangerine, chablis, daisy, contton candy, light tangerine, lipstick
Dawson - dark sky, glacier, lemonade, light black, dark tanderine, hazard, tapioca, splash, skylar, dark black
Jack - dark sky, light sky, dark spruce, light spruce, light butter, kevin, spring breeze, french vanilla, lemonade, aloe vera
Alyssa - aloe vera, pear, dark rosy, dawn, light butter, piglet, pinkini, honeydew, cotton candy, light tangerine, lipstick
Oh Baby! Girl: Katydid, Bubble Blue, Melon, Apricot, Squash, Dark Rosey, Light Rosey. Heather, Pollen, Ruby, Red
Oh Baby! Boy: Apricot, Squash, Grass Green, Sparrow, Apple Green, Wave, Tropicana, Dark Tangerine, Jacaranda, Limeaid
Color Me Silly: Butterfly, Limeade, Sunshine, Bumblebee, True Teal, Icy Blue, Brocade, Red Devil, Candy Apple, Desert Marigold
Urban Couture:, Green Tea, Raindrop, Mocha Divine, Iced Cocoa, Sunbeam, Malt, Red Hot, Fire Hearts, Breathtaking, Watermelon
Hang 10: Lighthouse, Salsa Verde, Yam, Pickle, Hershey, Dock, Dark Denim, Buttercup, Anchor, Lemonade
Chatterbox - updated with CHA
Den: Taupe, Fawn, Denim, Olive
Cabin: Fawn, Olive, Burgundy [Discontinued]
Powder: Violet, Rosey, Tangerine, Scarlet [Note -Scarlet replaced Tangerine in CHA-update]
Reading: Taupe, Spruce, Scarlet
Rec: Denim, Butter, Scarlet
Sitting: Taupe, Fawn, White
Billiard: Fawn, Denim, Olive, Burgundy
Parlor: Violet, Olive, Butter
Sun: Denim, Butter, Tangerine, Scarlet
Cottage: Spruce, Butter, Rosey, Sky
Gallery: White, Black, Dark Chocolate, Chocolate, Rosey, Sky [Rosey & Sky added in CHA-update]
Great Room: Olive, Butter, Scarlet, Chocolate
Dorm Room: Olive, Tangerine, Chocolate, Sky [CHA-introduced room]
Loft: spruce, rosey, scarlet, sky
Nook: olive, rosey, denim, burgundy
Vad bra att ni gillade listan! Jag har kopierat den från scrappiz nånstans, så tro inte att jag suttit och knåpat ihop den själv inte...!
Men den är grym att ha!!
Organistaion ja... jag har alla papper i en stor skokartong jag...
Och har glömt vad jag har beställt för något när det kommer, så står det inte på en liten remsa så har jag ingen aning... Har oxå tänkt tanken att skriva på när de kommer, men då måste jag ju veta vad jag har beställt...
Göra små tags är inte alls dumt! Det ska jag nog göra!
2XA: Sådär.... jag är inte så förtjust i annat än raka kanter... Men jag kanske vänjer mig och tycker att de är skitsnygga om ett tag!