• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • MAMMSY

Distresser e en slags stämpeldyna..

• Jo79

Frågar väl här med dådå... ska göra ett grattiskort till söstra mi, och har en fråga..

Om jag vill fästa säg en blomma med en brad, då syns ju den på baksidan av kortet? Och om jag då vill ha ett öppningsbart kort, då ska jag ju skriva och kanske ha en blomma med en brad även där? Hur döljer jag? Eller gör man inte det? *förvirrad*

• Humla78

Jo79: Jag har små blommor med brads i mitt minialbum och där har jag ju scrappat båda sidorna. Då fäste jag bara igenom blomman och och klippte av benen på baksidan med avbitartång, sen tejpade jag fast.

Mammsy: Ska se vad jag hittar. Tack!

• Humla78

Fast jag vet ju inte om det är helt scrapmässigt korrekt förståss , men det funkade! Sitter bra.

• Skumpis

Jo79 - Jag gjorde just ett sådant kort. Fast jag gjorde ett något mindre enkelkort som jag sedan chalkade och limmade fast på dubbelkortet. På så sätt slipper man se baksidan. Foto finns i galleriet.

• Jo79

Skumpis: Jag såg ditt kort på scrappiz! Jättefint!! Så det är så man gör... Jag orkade inte tänka, så det blev ett enkelt kort med all text på framsidan. Och bradsbenen syns på baksidan. Men jag är nöjd, och sambon säger ja och amen till allt , så det blir nog bra.

Humla: Så kan man ju göra förstås... och vaddå scrappmässigt korrekt, funkar det så funkar det!

Gonatt tjejer!

• Cheri

Trillar in....

Hur går det för er tjejjer?

Jag håller på med lite annat så det blir ingen tid över för forum just nu...

Tur att jag har gjort klar min LO för skissutmaningen iaf

• Skumpis

tr3z - Har du fått in några fina LOs än? Är det någon idé att jag skickar min?

För övrigt så har du ett JOBBIGT nickname att skriva. Jag måste alltid titta ner på tangentbordet när jag skriver det

• kela81

Tack alla som kollat in min tecking Tvåan kommer att användas...även om hon ser lite anorlunda ut på ögonen...
    Jag ska göra ett dopkort till våra kompisars lilla tjej som döps nu på lördag
    Åter igen...tack för all hjälp!

Svar på tråden Scrapträsket