• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • tr3z

Skumpis - nae, inga än (inte när jag kollade för 5 minuter sen iaf).... bara min egen Och JA det är idé att du skickar in din! Och JA det är jobbigt .-D Kalla mig trez, det brukar jag eg heta på alla forum, men en dag funkade det inte här på FL längre och när jag inte fick svar från hjälp-grejsemojsen som jag mailade så reggade jag om mig..... Men jag lystrar till trez lika mycket, alltså

• Amelié77

Morning tjejer!
    Igår blev jag klar med skissutmaningen så jag är också med i tävlingen! Ska försöka komma ihåg att maila iväg den nån dag bara...
    Jag läste här att nån har beställt bokstäver från Scrapfun. Det har jag också funderat på, men hur gör man? Jag menar, man vet ju aldrig i förväg vilken ord man vill ha och i vilken färg. Beställer ni hela alfabet då eller bara det ordet ni ska ha? Då får man ju beställa flera gånger i veckan vartefter man scrappar...och det kanske inte är så smart heller?!

• Skumpis

2xA - Sist beställde jag fyra rubriker efter det att jag tagit fram fyra fotoserier samt papper till dessa. Det är svårt att få exakt rätt nyans av färgerna på bokstäverna om man som jag aldrig kommer ihåg vad papprena heter. Annars kan man, om man har is is magen, beställa rubriken i efterhand när LOn är klart. Det blir nog bäst resultat men det är sååååå tråkigt att inte göra en LO helt klar direkt

• Amelié77

Ja, det är ju det som är problemet. Att vänta flera dar på att få rubriken kan ju INTE vara kul! Jag måste få se slutresultatet genast när jag scrappar....otålig som jag är. Frakten blir väl inte dyr från Scrapfun, eller? Bokstäver kan väl inte väga så mycket?

• Skumpis

Frakten brukar bli 6 kr tror jag. Och då kan du typ beställa hur mcyket som helst

• tr3z

Jag beställer ju också från scrapfun, och jag brukar antingen ha koll i förhand på vad jag vill ha för rubrik (därför ligger det ett antal rubriker i en låda och väntar på att jag ska orka scrappa dom - i helt fel färger ) eller i efterhand. Det brukar ju oftast inte ta mer än en dag eller två innan man får dom, efter att man betalt.

Bidrag till FL-utmaningen sön 2/4 skickas till mig: perstorpsbor@yahoo.se
  • Amelié77

Hur använder man egentligen Fluid Chalk? Ni vet, de som ser ut som kattögon. Jag trodde att de var "torra" dvs. nästan som ögonskugga som man kunde sudda ut med en liten applikator. Men de är ju "blöta", vilket gör det mycket svårare att lägga på snyggt. Är det inte dessa ni använder t.ex. för att göra brända kanter på papper? Eller finns det nån torrversion av chalk?

• tr3z
    det finns en torrversion, som jag aldrig provat. Jag använder "kattögonen". Duttar liksom på på sidorna... Men det är lite klurigt att få det snyggt, det kan vara lite vits att öva på annat papper innan man kladdar ner en hel LO (talar av erfarenhet här)
    Bidrag till FL-utmaningen sön 2/4 skickas till mig: perstorpsbor@yahoo.se
Svar på tråden Scrapträsket