• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cia o krabaten

Men det borde ju gå!
    Jaghar sett 12*12 album med sån där stålring som var platt på sidan mote pärmens rygg och runde sen. Den svalde MASSOR med sidor.
    OCh passar inte hålen kan man ju bara göra nya i plastfickorna!!!

• Jo79

Tror du? Det hade ju löst en hel del problem faktiskt! Fast jag fattar inte vilken typ av pärm du menar... ? Vaddå stålring? Platt...? *trött Jo med grus i ögonen*

• Jo79

19 plastfickor är det, med Lo:s på varje sida. nää... kan det verkligen stämma... *måste kolla igen* .....Jo det var så. Inte konstigt att albumet är överfullt...! Hur många lo:sar rymmer ett postbound då?

• Cia o krabaten

Alltså typ som en "vanlig" gammal kontorspärm. Det heter väl ringpärm va? SOm man öppnar och stängen gripklor med handkraft och så knäpper det till. Så kan man fastna med fingrarna
    (Hade en sån på musiken i skolan och det var alltid lika kul när vi fått nya noter att sätta in )

FAst ringen är fäst i ena vecket och inte mitt på ryggen. Och så är den platt mot ryggen på pärmen. Gissar att det är för att få plats med fler sidor.

• Jo79

Såg just nu på Scrappiz att man kan ju göra ett eget postbound... då kan jag ju få den storlek jag vill! Ett annat tips var att använda gaffelpärm.

Jag får nog sova på saken tror jag. Och jag gissar att jag kommer att drömma om pärmar inatt...

Tack för bollplankandet Cia!
    Nattinatt!!

• Cia o krabaten

Natti natti!

Tänker en extra gång på BV

• Cheri

När ska man lämna in skissen och hur vad osv.. ??

• Cia o krabaten

Cheri: Maila den till tr3z när du är klar!
    Mail finns i tråden, i varje inlägg hon gör kommer det underst liksom

• Minelli

Cia o krabaten: Herregud så fint du har gjort! -tittade på dina scrapping-verk- hur får du inspiration till allt?

• Cheri

Cia oki tack då ska jag göra det imorrn

Gonatt på er, scrappa lugnt

Svar på tråden Scrapträsket