• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • MAMMSY

ZaraÖ ska bli kul att se vad du hittar på

• ZaraÖ
    Cia *hihi* vad bra! kanske kan behövas!
  • Cia o krabaten

Tror jag absolut inte!!!!
    Men utifall att så har jag på lager...

• ZaraÖ
    Tjo nu är jag oxå plus medlem! så då kan jag ju hålla i omröstningen alldeles själv nästa vecka! inte för att jag vet hur man gör men..jag har ju en vecka på mig o klura! Skrattande

Godafton på er!
    Scrapoholic
  • MAMMSY

Hjäälp vad jag e trött å jag som hade bestämt mig för att scrappa i kväll, men vad gör man när man har en busbebba som VÄGRARRRRRR å sova????
    undra hur det har gått för BV, nu har en liten gosig bebis ska bli kul att få höra vad det blev. Nä Godnatt på er.. ska försöka få dottern att sova å sen ska jag med lägga mig.. tror jag..

• Jo79

Idag har jag varit så effektiv så att det inte är sant! Jag hann göra en Lo på 40 minuter som jag är så himla nöjd med! Tyvärr har jag ju inte någon kamera eller scanner då då, så jag kan ju inte visa er, men den är ganska lik de andra jag har. Det är ju mycket man ska hinna när Ellen sover... äta, surfa, scrappa! Plocka fram och plocka bort...

Ni som scrappar om ert barns första år, har ni samma problem som jag att albumet börjar bli lite lätt trångt...? Nu scrappar jag ju i a4, och har satt plastfickorna i vanlig ringpärm. Finns det postbound i a4? Någon som vet?

• Cia o krabaten

Jo: Jag har förlängt mitt 12*12 album en gång och satt i 10 nya plastfickor, men de är fulla nu....

Ingen aning om det finns i post-bound, men i så fall heter det nog letter size. Stämmer tyvärr inte helt med A4...

• Jo79

Är letter mindre eller större än a4? Är det större så går det ju att använda ett sånt album, men inte annars... Så här i efterhand hade det kanske varit enklare att scrappa i 12", men det är ju lätt att vara efterklok...

• Cia o krabaten

Letter är lite kortare på höjden, men KAN vara aningens bredare tyvärr...
    Hur många sidor har du gjort då??
    Du kanske kuna sätta dem på ett 12*12 papper som bakgrund??
    Borde inte bli HELT åt skogen om det nu inte är halva albumet vill säga.

• Jo79

Ja.... hrm! Det är ju nog tyvärr halva albumet... och lite till! Har precis gjort 9-månaders sidan, och alla sidor innan är liksom gjorda... Jag får ta mig en funderare på hur jag ska göra. Jag kan ju inte dela upp albumet i två, det vill jag INTE.

Kanske finns det JÄTTEbreda ringpärmar? *funderar* Kanske kan man sätta in a4plastfickor i ett 12" postbound? *tveksam*

Ååååå vad jobbigt!!

Svar på tråden Scrapträsket