• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • MAMMSY

2xA jag vet att Lovelilocks använder sig av torrchlaks titta in hos henne å fråga

• ZaraÖ

Jag använder båda torra o blöta chalks! Tycker att båda funkar jätte bra. Den blöta ger mer färg och är lite svårare att jobba med. (jag använder den främst till kantar) De torra behöver man aldrig oroa sig för att kladda ner en LO med för man behöver oftast lägga på fler lager. Jätte bra att göra skuggor med!

• Amelié77

Tack ZaraÖ! Jag tror jag ska beställa torra chalks också, de verkar lättare att jobba med som du skrev.
    Hur är det med de stora Distress Ink-dynorna då? Vad använder man dem till?
    Sorry att jag är så frågvis idag

• Sussieb

Nu är fröken albumen färdiga!
    Ska bara scana det sista så lägger jag upp dem på scrappiz, när jag har flyttat klart och kommer online igen så ska jag uppdatera min FL sida så jag får massa utrymme....

• ZaraÖ

Jag har beställt min palett med jordfärger (pebbles ink) från skapahobby och den är hur bra som helst! Fast jag är ju lite tveksam till skapa eftersom jag fortafarnde inte fått min paket Beställde 6 februari..

• Sussieb

Zaraö Ring och fråga eller maila, det hade jag gjort....

• Sussieb

Så nu har jag rensat så de nya sidorna finns att titta på även här......
    Titta gärna förbi och lämna en rad...

• Lioness

Hej!

Med vad applicerar ni våta respektive torra chalks? ANvänder ni fingrarna, tops eller vad?

Lioness

• ZaraÖ

Till de torra använder jag tussar som jag fick med när jag köpte dom. Eller en fantastix eller en dutt..

• Sussieb

till torrchalks använder jag tops eller ögonskuggs "duttar", har köpt såna på H&M till ok pris.... Då är det bara att knäppa med fingret mot dem så dammar det överflödiga ut så kan man byta färg sen.....

Svar på tråden Scrapträsket