• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Emlc95
    Nina05 skrev 2019-03-26 05:36:55 följande:

Jag fick missfall i natt. Mitt fjärde. Önskar er alla andra lycka till.

Nej!!! Så hemskt
  • JenniferBeckman

Hur mår ni alla andra? Själv mår jag illa 24/7 och spyr titt som tätt. Finnar ploppar upp här och där. Brösten är så ömma att jag får hålla i dom när jag går upp på morgonen samt molvärk till och från. Jag har en så kallad högrisk graviditet så de skall ha extra koll på mig. Första besöket hos barnmorskan är gjord och de första blodproverna är gjorda. Idag är jag i vecka 7+2. Vilken vecka är ni i?

• Soligtochfint
    FruW85 skrev 2019-03-25 17:51:02 följande:

Oj vad jobbigt =/ Kan du ha haft ägglossning senare?

Ja så drygt, men nu har jag gett upp hoppet, fem negativa och ett svagt positivt. Släpper tanken på att jag faktiskt kan vara gravid :( testade ägglossning med både clearblue dubbel hormonindikator och ett test från babyplan. Det som hade två streck visade stegring 1 dag och clearblue visade bara blinkade gubbe i flera dagar. Har läst på om just det clear blue testet och jag tycker inte om det och kommer inte att använda det igen :(
  • FruW85

Åh nej, jag beklagar :( <3
    JenniferBeckman skrev 2019-03-26 08:08:20 följande:

Hur mår ni alla andra? Själv mår jag illa 24/7 och spyr titt som tätt. Finnar ploppar upp här och där. Brösten är så ömma att jag får hålla i dom när jag går upp på morgonen samt molvärk till och från. Jag har en så kallad högrisk graviditet så de skall ha extra koll på mig. Första besöket hos barnmorskan är gjord och de första blodproverna är gjorda. Idag är jag i vecka 7+2. Vilken vecka är ni i?

Här är det till och från.. Har ett diffust illamående hela tiden och jag har riktigt svårt för matos och dofter. Så svårt att få i sig mat.. Men jag spyr i alla fall inte så mycket. Växtvärken i magen känner jag av lite grann och för några dagar sedan började brösten ömma. Inte så farligt det heller tack och lov. Finnar ploppade upp redan för ett par veckor sedan, känner mig som en tonåring igen =/ Sömnen är väldigt konstig, drömmer mycket och vaknar ofta. Humöret är sjukt instabilt också.. Plus att magen är så otroligt svullen så jag ser så mycket mer gravid ut än jag egentligen är vilket är lite jobbigt när jag träffar folk... 
    Och justja..tröttheten! Skulle kunna sova dygnet runt..

Vet inte riktigt vilken vecka jag är i, borde vara 5+1 som kortast men kan ha gått upp mot två veckor längre. Har tid hos bm om en vecka så får se om jag får ett dateringsultraljud.
  • Momento
    Emlc95 skrev 2019-03-26 07:38:15 följande:

Nej!!! Så hemskt

Nej fy vad hemskt, beklagar!
  • Momento

Nej så hemskt, beklagar verkligen!
  • Momento
    Soligtochfint skrev 2019-03-26 08:51:43 följande:

Ja så drygt, men nu har jag gett upp hoppet, fem negativa och ett svagt positivt. Släpper tanken på att jag faktiskt kan vara gravid :( testade ägglossning med både clearblue dubbel hormonindikator och ett test från babyplan. Det som hade två streck visade stegring 1 dag och clearblue visade bara blinkade gubbe i flera dagar. Har läst på om just det clear blue testet och jag tycker inte om det och kommer inte att använda det igen :(

Jag har alltid gått höra att det plus är ändå ett plus. Kom dom negativa efteråt? Vänta en vecka och gör ett nytt test, kanske är du låghormonare? Håller tummarna för din skull att det ska vara som du hoppas <3
  • Soligtochfint
    Momento skrev 2019-03-26 09:16:33 följande:

Jag har alltid gått höra att det plus är ändå ett plus. Kom dom negativa efteråt? Vänta en vecka och gör ett nytt test, kanske är du låghormonare? Håller tummarna för din skull att det ska vara som du hoppas <3

Ja det första testet såg ut så här(tror 10 dagar efter äl)

Dagen efter tog jag ett som var svagare och testerna efter det har varit helt negativa, även det idag som är en vecka efter det första, tok negativt :(
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-26 08:51:43 följande:
    Tycker ändå du ska höra av dig och rådfråga en bm, för du måste väl ha passerat bim med ett tag nu? Då borde ju mensen kommit om du inte är gravid?
  • Soligtochfint
    FruW85 skrev 2019-03-26 09:23:54 följande:

Tycker ändå du ska höra av dig och rådfråga en bm, för du måste väl ha passerat bim med ett tag nu? Då borde ju mensen kommit om du inte är gravid?

Ja idag är mensen 4 dagar sen. Pratade med en barnmorska på min vårdcentral som inte lät något vidare entusiastisk och tyckte det inte var så viktigt att veta nu eftersom att jag ville vara gravid :( hon tyckte gott jag kunde vänta en vecka till :(
Svar på tråden Bf november 2019