• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Glädje5
    Suko12 skrev 2019-03-27 09:10:28 följande:

Samma här!!!! Har ont i brösten på kvällarna och direkt jag vaknar men sen när jag kliver upp så försvinner det... skönt ändå men man blir orolig varjegång att det kanske försvann för gott nu. Med tanke på mitt MA tidigare så slutade ju brösten ömma helt när graviditeten ska ha avstannat...

Har ett missfall bakom mig med samma händelse av avsaknade symtom.

Vill känna symtom hela tiden!

Skönt att du känner likadant att det släpper där på morgonen.

lättare att andra känner igen det då känns det normalt.
  • Emlc95

Jag har inte haft stickningar eller ömma bröst alls, men nog har de vuxit! Vissa dagar mår jag (som idag) superduper-illa, men kräks inte. Andra dagar knappt illamående alls. Tröttheten är också påtaglig...

Tiden tickar lååångsamt mot UL kl 13.

• MissSeptember
    Ostmos skrev 2019-03-23 20:05:09 följande:

Hejsan! Jag plussade i torsdags ochr beräknad den 29 november.

Detta är min första graviditet.

Hej!

Samma här! Plussade idag och det är också min första graviditet :)

• Malin Annie Carolina

Idag hade vi äntligen tid för vårt ultraljud som jag bokade in för två veckor sen eftersom att jag var övertygad om att jag drabbats av ett MA. Har ju skrivit innan om att gravidkänslan bara försvann så var helt övertygad om att det inte gick den här gången (har ett MF bakom mig där jag upplevde exakt samma känsla). Ingen har direkt tagit mig på allvar då jag börjat må mer och mer illa och andra symptom har ökat men jag var fortfarande övertygad, jag var inte gravid längre! Men så är vi på UL och helt plötsligt dyker det upp ett litet riskorn med tickande hjärta. Allt var bara hjärnspöken och nu måste jag ställa in mig på det här på riktigt. Har dock svårt att vara överlycklig när man mår illa konstant men försöker! Och försöker att inte oroa mig mer nu även fast det är svårt. Känner dock att googlandet måste upphöra :) 

• Soligtochfint
    Soligtochfint skrev 2019-03-26 11:19:26 följande:

Åh kan tänka mig hur jobbigt det måste varit :( förstår hur du menar, vill liksom bara börja om nu om det inte är något :/

Bör jag kontakta bm eller gyn? Har aldrig varit med om något sån här innan. Eller borde jag till och med vänta längre? Tänker ifall det inte är något idé och att dom bara kommer skrattat bort mig för att mensen ?bara? är fem dagar sen. Vet inte alls just nu hur jag ska göra
  • Soligtochfint
    FruW85 skrev 2019-03-26 11:00:20 följande:

Ja men precis. Har det skitit sig så vill man ju bara kunna börja om.. Det var en av dom sakerna som jag tyckte vad jobbigast när jag fick mitt första MA.. fick reda på i vad som borde varit v12 att det avstannat i 8+5. Kände att kroppen "rånat mig på tid" och jag kände mig rätt lurad, om du förstår hur jag menar =/

Så om det inte är någon graviditet så hoppas jag verkligen du får mensen snart så du slipper gå i något slags ingenmansland och bara vänta =/

Bör jag kontakta bm eller gyn? Har aldrig varit med om något sån här innan. Eller borde jag till och med vänta längre? Tänker ifall det inte är något idé och att dom bara kommer skrattat bort mig för att mensen ?bara? är fem dagar sen. Vet inte alls just nu hur jag ska göra
  • gavle026
    Malin Annie Carolina skrev 2019-03-27 10:51:07 följande:

Idag hade vi äntligen tid för vårt ultraljud som jag bokade in för två veckor sen eftersom att jag var övertygad om att jag drabbats av ett MA. Har ju skrivit innan om att gravidkänslan bara försvann så var helt övertygad om att det inte gick den här gången (har ett MF bakom mig där jag upplevde exakt samma känsla). Ingen har direkt tagit mig på allvar då jag börjat må mer och mer illa och andra symptom har ökat men jag var fortfarande övertygad, jag var inte gravid längre! Men så är vi på UL och helt plötsligt dyker det upp ett litet riskorn med tickande hjärta. Allt var bara hjärnspöken och nu måste jag ställa in mig på det här på riktigt. Har dock svårt att vara överlycklig när man mår illa konstant men försöker! Och försöker att inte oroa mig mer nu även fast det är svårt. Känner dock att googlandet måste upphöra :) 

• gavle026

Oj mitt egna meddelande kom visst inte med Malin Annie Carolina, men grattis vilken härlig känsla!!! Önskar också få komma på ett tidigt vul pga tidigare historik, men vi får se vad bm säger när jag ska dit om ett par veckor 9

på första besöket. Samma lika här gällande googlandet, allra helst när man ligger vaken på nätterna googlar man runt på allt möjligt och omöjligt, risker hit och dit osv. Måste nog också lugna mig med sånt och börja chilla en aning :)

• Trudna

Första två dagarna gick jag runt i nästan lite chock lycka googla på allt men jag rekomenderar att ni bara ska hålla er till 1177.

Är det era första barn? Det är första barnet för mig och jag har tid hos barnmorska nästa vecka. Ska bli så spännande.

• Trudna
    Glädje5 skrev 2019-03-27 08:20:05 följande:

Vad är det för orostankar du har?

Jag har haft sjukt mycket ångest så skönt o inte vara ensam!

Är otroligt gråtmild och känslig helt extremt och vill vara nära honom så mycket.

Haha det är det mesta jag oroar mig över. Första två dagarna började jag morgonen med att grina för ingenting ???? men de kommande två dagarna har jag gått runt i ett lyckorus. Bortsett från nojjor över toxoplasma (har katt, bytt på låda och ätit grönsaker som jag inte sköljt) eget vatten i brunn, vad jag inte får äta, har jag gjort något dumt första 4 veckorna innan jag visste jag var gravid mm

Vad har du för orotankar?
Svar på tråden Bf november 2019