• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • SB92

Idag tog jag på mig gravidbyxor, är så svullen om magen att alla kläder är för trånga, Tur man hade kvar gravid kläder från förra gången, vilken befrielse :D

• Isavanna1

Min mage är också så svullen att mina arbetsbyxor knappt går att knäppa. Tyvärr finns det inget att göra mer än att stå ut... privat börjar det bli trångt också men jag kan liksom inte förmå mig att köpa mammabyxor för svullna tarmar i V8. Det känns liksom bara fel... får nog stå ut några veckor till. Iallafall fram till v 12 tänker jag.

• Emlc95

Sååå lättad! Vet inte om jag lyckades få med bilden men ett litet hjärta och något längre gången än jag räknat på.

• FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-27 11:30:43 följande:
    Bör jag kontakta bm eller gyn? Har aldrig varit med om något sån här innan. Eller borde jag till och med vänta längre? Tänker ifall det inte är något idé och att dom bara kommer skrattat bort mig för att mensen ?bara? är fem dagar sen. Vet inte alls just nu hur jag ska göra
    Oj, bra fråga. Jag skulle kanske börja med bm? Har du haft någon kontakt med någon av dom innan? Dom borde inte skratta bort det, för du har ju faktiskt tagit ett positivt test. Det är ju inte konstigt om du undrar vad som händer. Jag menar, du hade ju kunnat ta det där positiva testet och sedan nöjt dig med det, då hade du ju inte vetat om att dom efter det varit blanka?
  • Soligtochfint
    FruW85 skrev 2019-03-27 14:28:30 följande:

Oj, bra fråga. Jag skulle kanske börja med bm? Har du haft någon kontakt med någon av dom innan? Dom borde inte skratta bort det, för du har ju faktiskt tagit ett positivt test. Det är ju inte konstigt om du undrar vad som händer. Jag menar, du hade ju kunnat ta det där positiva testet och sedan nöjt dig med det, då hade du ju inte vetat om att dom efter det varit blanka?

Jag kanske till och med ska ringa och säga att jag bara gjort ett positivt test. Så jag får komma in och kolla, då får jag ju ett riktigt svar där
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-27 15:17:03 följande:
    Jag kanske till och med ska ringa och säga att jag bara gjort ett positivt test. Så jag får komma in och kolla, då får jag ju ett riktigt svar där
    Ja, risken är ju dock att dom inte vill göra något ul förrän mycket senare, men jag tycker ändå dom borde ta din oro på allvar. Jag menar, du har tagit ett positivt test, du har inte fått din mens (dvs du har inte fått missfall) men styrkan ökar inte så snabbt som man tycker det borde göra. För mig låter det som något som bör kollas upp...  =/
  • Soligtochfint
    FruW85 skrev 2019-03-27 15:22:15 följande:

Ja, risken är ju dock att dom inte vill göra något ul förrän mycket senare, men jag tycker ändå dom borde ta din oro på allvar. Jag menar, du har tagit ett positivt test, du har inte fått din mens (dvs du har inte fått missfall) men styrkan ökar inte så snabbt som man tycker det borde göra. För mig låter det som något som bör kollas upp...  =/

Dom kanske kan ta blodprov för att upptäcka hcg? Jag provar med det
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-27 15:33:32 följande:
    Dom kanske kan ta blodprov för att upptäcka hcg? Jag provar med det
    Ja men justja, det borde dom ju absolut kunna göra! :) Då får du ju ett väldigt tydligt svar på hur HCG:t ökar.
  • Popcorn90

Hej på er!

Idag har jag varit på tidigt UL och det tickade ett litet hjärta, så underbar känsla! :) Blev ?bakåt? flyttad så är 6+5 idag bf 15/11. Lyckan är totalt fast jag mår illa och är supertrött men vad gör det!

• Smillis
    Emlc95 skrev 2019-03-27 14:02:26 följande:

Sååå lättad! Vet inte om jag lyckades få med bilden men ett litet hjärta och något längre gången än jag räknat på.

Gud vad söt!! Ser ut som en liten sjöhäst < 3 grattis!!
Svar på tråden Bf november 2019