• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Malin Annie Carolina
    Momento skrev 2019-03-28 12:13:19 följande:
    Gud så skönt! Vilken vecka är du i? :)
    Fått höra lite olika. BM idag sa 7+0 men enligt ULet var det 6+3 så går på det. Ungefär också det som min NC-app sagt så bättre att tro att man är lite mer bakåt och bli positivt överraskad senare. Själv? :)

Ja men testa dom på en gång! Så himla onödigt att må dåligt om man inte måste. Jag tar dom i halvor för läste att flera fått darrningar och hjärtklappning av koffeinet så tar dom i mindre omgångar och det verkar funka för mig iaf. 
  • Nyckelpigan4
    Trudna skrev 2019-03-27 20:17:45 följande:

Någon mer än jag som inte mår illa? Jag är i V6

Är också i v 6. Har bara mått illa en gång och det var förra veckan. Ska man vara orolig? Har väldigt känsliga o stora bröstvårtor men inget annat märkbart. Min första graviditet. Ska till bm imorn fredag på inskrivning. Ska fråga henne då.
  • gavle026

Går in i v 6 nu, inte så värst mycket symtom mer än att magen är svullen. Haft ett par vågor av illamående men inget allvarligt, nästan så man går och väntar på det för att få lite bekräftelse på att det är nåt därinne :) Gick förbi en slambil imorse på väg till jobbet och det hade nog fått vem som helst att vilja spy, gravid eller ej :)

• MissSeptember

Går också in i vecka 6 nu, och inget illamående än så länge. Har bara haft lite svagt molande värk i magen då och då sedan jag plussade, och får springa och kissa hela tiden. Idag kände jag mig också frusen men har ingen förhöjd temperatur än. Känns konstigt att ha så lite symptom, men det kanske är normalt, är min första graviditet också så svårt att veta hur det ska kännas.

• EnKram

Jag går in i vecka 6 imorgon och jag känner inte heller något illamående än. Brösten har blivit lite spända och magen är lätt svullen. I min förra graviditet kom illamåendet vecka 8. Samtidigt som jag går och väntar på att illamående ska komma för att vara säker på att det är något i magen, är jag ändå glad att jag slipper må illa redan nu ;).

• Glädje5

Tycker det är jobbigt och obehagligt när brösten slutar ömma och bröstvårtorna likaså.

Känns mer som en garanti om jag känner ömheten i brösten. Vet det är normalt det kommer och går men gillar det inte. Längtar till vul den 8/4 då får jag se det lilla hjärtat <3

• Nyckelpigan4

Okej, då är vi 5 st som känner ungefär samma. Skönt att höra. Det är nog vanligare än man tror att illamåendet inte börjar så tidigt. Det kan komma vi v 8-12 och hålla i sig till vi 20 har jag läst!

• Emlc95

Någon annan som börjat gå upp i vikt helt oförklarligt? Har varit helt stabil på samma vikt senaste 1,5 året. Nu har jag gått upp 2 kg på 2 veckor!!! Inte ätit godis mer än någon enstaka gång, äter bara vanlig mat... Vill ju inte gå upp 25 kg igen :( Hade samma problem med förra graviditeten, rörde på mig och åt normalt men gick upp i vikt redan tidigt.

• Soligtochfint

Mensen 7 dagar sen nu....har gett upp testandet för blir bara besviken då jag vet att jag kommer få negativt! Ska på besök hos bm på måndag, får se vad hon säger då

• gavle026

Ja det är sant, man får väl försöka förlita sig på att så länge inte kroppen talar om nåt annat för en så är man faktiskt gravid, men känner mig väldigt ogravid just nu faktiskt... Det här är min tredje graviditet (förutom 3 missfall) men grabbarna är 6 och 10 nu så det var ju ett tag sen senast :) Minns dock att illamåendet med första var ganska påtagligt första veckorna fram till kanske vecka 12, sen kom det tillbaka i typ vecka 20 när man trodde att man var safe :)

Svar på tråden Bf november 2019