• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Glädje5
    gavle026 skrev 2019-03-29 09:00:58 följande:

Ja det är sant, man får väl försöka förlita sig på att så länge inte kroppen talar om nåt annat för en så är man faktiskt gravid, men känner mig väldigt ogravid just nu faktiskt... Det här är min tredje graviditet (förutom 3 missfall) men grabbarna är 6 och 10 nu så det var ju ett tag sen senast :) Minns dock att illamåendet med första var ganska påtagligt första veckorna fram till kanske vecka 12, sen kom det tillbaka i typ vecka 20 när man trodde att man var safe :)

För mig är det än längre sedan så jag miss inte alls hur det kändes....

Mina barn är 21,20,16 och 14 så är ju som sagt ett tag sedan minst sagt.

Allt som skrivs här av känslor och tecken samt avsaknad av symtom o tecken hjälper ju och är ju det enda förutom vul som kan göra mig tryggare. Vill det skall växa och utvecklas tullen frisk och levande individ <3
  • Soligtochfint
    Soligtochfint skrev 2019-03-29 08:34:37 följande:

Mensen 7 dagar sen nu....har gett upp testandet för blir bara besviken då jag vet att jag kommer få negativt! Ska på besök hos bm på måndag, får se vad hon säger då

Och timmen senare börjar jag blöda....
  • Popcorn90
    Malin Annie Carolina skrev 2019-03-28 12:11:29 följande:

Grattis! Har mått superilla senaste veckan men fick Lergigan Comp utskrivet igår som jag testat idag och (peppar peppar) men har knappt mått illa alls idag och velat äta tom. Det är så fruktansvärt skönt! 

Tack! :) måste också få något sånt utskrivet för illamåendet är fruktansvärt! Denna veckan har jag spytt nästan två gånger om dagen är konstant trött och yr! Så behöver nog också lergigan Comp :)
  • SB92
    Emlc95 skrev 2019-03-29 08:20:08 följande:

Någon annan som börjat gå upp i vikt helt oförklarligt? Har varit helt stabil på samma vikt senaste 1,5 året. Nu har jag gått upp 2 kg på 2 veckor!!! Inte ätit godis mer än någon enstaka gång, äter bara vanlig mat... Vill ju inte gå upp 25 kg igen :( Hade samma problem med förra graviditeten, rörde på mig och åt normalt men gick upp i vikt redan tidigt.

Har också gått upp i vikt, varav 1 kg nu på en vecka bara. Jag äter inte annorlunda, snarare bättre än innan. förra graviditeten hade jag gått upp 20 kg i v 20. Så försöker att inte äta onyttigt och röra mer på mig denna gång men får väl se hur det slutar :p
  • bligravid123

Jag är så fruktansvärt hård i magen.

är vi flera???

Varje toabesök är som en mindre förlossning tammefan....

Vatten fiber katrinplommon päron kiwi... mina dagar går ut på att få igång magen bara ha ha ha. Nåja! Har ni tips på hur man på ett bra sätt kan hålla magen igång när man redan provat allt?

• Smillis
    bligravid123 skrev 2019-03-29 13:21:20 följande:

är vi flera???

Vatten fiber katrinplommon päron kiwi... mina dagar går ut på att få igång magen bara ha ha ha. Nåja! Har ni tips på hur man på ett bra sätt kan hålla magen igång när man redan provat allt?

Har inga tips men har det lika jobbigt så du är inte ensam! Fick panik i går kväll när det inte gick alls men efter mycket kämpande så var det som att krysta ut en sten sorry för info haha. försöker också att dricka mycket vatten och massera magen, sen började jag med chiapudding i morse så får se vad som händer.

Det ända som känns bra är att jag läste online att man blir hård i magen av gravidhormonerna så att all näring verkligen sugs ut till barnet. har inga andra symptom sen några dagar längre så man får vars glad för det lilla försöker jag tänka
  • Emlc95
    bligravid123 skrev 2019-03-29 13:21:20 följande:

är vi flera???

Ta maxdos inolaxol granulat! Verkligen det snällaste och bästa bulkmedlet, inte gasbildande. Det gör så avföringen inte blir lika hård. Jag har förstoppnings-IBS så är något av en expert på förstoppning haha! Nu under graviditeten blir det extra viktigt med inolaxol i kombination med rikligt med vätska för mig. Sen får man försöka undvika pasta, bröd osv och sånt som är stoppande samt äta mer av sånt som är lösande som kiwi etc.

Och istället för att krysta så man får sprickor och hemorrojder - köp microlax! 
  • Emlc95

Janusinfo är förresten bästa källan när det gäller ifall läkemedel är okej, det är där min barnmorska kollar i de fall där det bara står i FASS att man ska rådgöra med läkare etc.

Såhär står det om inolaxol t.ex: www.janusinfo.se/beslutsstod/janusmedfosterpaverkan/databas/bulkmedel.4.4bc1be9b166e94c897060b92.html

och microlax: www.janusinfo.se/beslutsstod/janusmedfosterpaverkan/databas/laurylsulfatinklusivekombinationer.4.4bc1be9b166e94c89705ff9f.html

Svar på tråden Bf november 2019