Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
V 7 misstänker jag. Jag är så rädd.... jag har av och till haft molnande värk men nu könns det sen midnatt verkligen som mensvärk -som innan mensen är på gång. På 14 timmar har jag haft två bruna flytningar och en blödning på pappret. Kan det inte bara sluta....
Har haft mensvärk som kommer o går och är också rädd för blödning! Men det är som alla säger, det är normalt om det inte är jättemycket eller om man får kraftig smärta samtidigt. Tror jag iaf. Men det står väl nåt på 1177 om det, om man blöder igenom en binda på en timme så ska man höra av sig!
Om jag tar ett nytt gravtest och det visar att jag är gravid så måste det vara lugnt eller? Så orolig nu- molnande värk i nedre delen av magen.... känns som när jag ska få mens ;( men jag håller tummarna att det är växtvärk, livmodern som växer och blodkärl som brustit. Bara rädd eftersom det började med bruna flyttningar och nu vid senaste besöket var det blod. Kissenödig hela tiden och livrädd varje gång jag går på toaletten....
Hej,
En till här! Beräknad 13 november !
Idag berättar sambo för sin bästa vän :)
Hur har ni gjort? Håller ni det hemligt ett tag till?
Vad roligt! Grattis!
Jag berättade för min mamma, mormor, mannens pappa och en kompis direkt när vi plussade. Men jag vill vänta sålänge som möjligt med att berätta på jobbet. Min dotter vet ingenting än heller, berättar för henne när det börjar synas eller när jag börjar kräkas för fullt :P
Vad roligt! Grattis!
Jag berättade för min mamma, mormor, mannens pappa och en kompis direkt när vi plussade. Men jag vill vänta sålänge som möjligt med att berätta på jobbet. Min dotter vet ingenting än heller, berättar för henne när det börjar synas eller när jag börjar kräkas för fullt :P
Hej alla!
Jag har bf 14/11. Har precis gått in i v 8 och mår skit. Minns med första barnet att jag svor att om jag överlevde skulle jag aldrig någonsin göra om det..! ????????
Gick in i vecka 10 i fredags och det ryms ingen mat i mig längre! Kräks 2-3 ggr om dagen och blir hungrig som vanligt, men en vanlig macka kan hålla mig mätt till nästa dag. Med första barnet var jag ett bottenlöst hål som lätt hade kunnat äta hela dagarna...
Blir rädd att jag ska få i mig för lite näring
Mitt illamående har precis kommit igång. V 7 nu. Mår lite illa hela dagarna men har märkt att det alltid är i anslutning till innan jag ätit. Har aptit och är sugen på salt och mår inte illa när jag äter eller är mätt, bara när jag är hungrig. Köpte såna där åksjukearmband och ska använda mellan målen. Verkar funka :)
Idag ringde jag barnmorskan och bokade mitt första möte j...ag berättade då att jag var orolig PGA uteblivna symptom (bland annat att jag inte har känt växtvärk /molvärk i livmodern ) då sa barnmorskan att det gör aldrig omföderskor
-kan det verkligen stämma... ni som fött barn förut Har ni ingen molvärk?