• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Yukus
    bligravid123 skrev 2019-04-02 16:38:56 följande:

Idag ringde jag barnmorskan och bokade mitt första möte j...ag berättade då att jag var orolig PGA uteblivna symptom (bland annat att jag inte har känt växtvärk /molvärk i livmodern ) då sa barnmorskan att det gör aldrig omföderskor

-kan det verkligen stämma... ni som fött barn förut Har ni ingen molvärk?

Jag känner ingenting. När jag känt nåt har det varit gaser. Jag vet inte... Har inte ens tänkt på det. Mitt hemska illamående är mitt kvitto just nu.
  • Sanemjo

Bf den 29 nov.

Mitt tredje barn. De andra är 15 och 8. Jag är 37 år. Lovade mig själv att aldrig oroa mig i onödan ifall jag blev gravid igen. Men nu har jag ätit Losartan och är orolig över fosterskador. Ska prata med en läkare imorgon.

Har berättat för två på jobbet. Och mannen. Inga fler. Väntar in i det sista med släkten eftersom de brukar reagera så knäppt: "nää" eller "nu blev jag besviken, ingen tjej" "är det inte för tidigt". Aldrig ett grattis...

Grattis till er alla!

• jeja52

8+3 och privat UL om en vecka.
    Känner mätt men det känns också som att magen är tom. Nästan all mat är äcklig så pallar bara äta pyttesmå portioner och det går superlångsamt. Är också lite fundersam på att få i mig tillräckligt med näring. (Har nu ätit grillat kött två dagar vilket var gott - och skönt att få i sig hela portioner och ordentlig mat)

Har också en känsla: inte riktigt illamående och inte riktigt obehag. Det känns som en rap som sitter i halsen och inte kommer upp. Ibland kommer en rap och då känns det lite bättre, ibland känns det som om man skulle försöka pressa rapen så skulle det bli kräks istället.

• Mad ele ine

Hej!

Ännu en som nyligen fått ett plus efter 1 år utan skydd. Digitalt test visar på 3+ så preliminärt slutet på november. Haft tydliga symptom ungefär 4 veckor, rejält värkande bröst och molande värk/växtvärk i magen.

Blir mitt tredje barn (2012 & 2014) men sambons första. Ringde mvc idag och fick tid på torsdag ????

• osofin

[quote=79543053][quote-nick]bligravid123 skrev 2019-04-02 16:38:56 följande:[/quote-nick]Idag ringde jag barnmorskan och bokade mitt första möte j...ag berättade då att jag var orolig PGA uteblivna symptom (bland annat att jag inte har känt växtvärk /molvärk i livmodern ) då sa barnmorskan att det gör aldrig omföderskor

-kan det verkligen stämma... ni som fött barn förut Har ni ingen molvärk?[/

Jag väntar mitt femte barn nu. Jag har haft växtvärk varje gång. Men det är säker så att man inte MÅSTE ha det....

• osofin

[quote=79541198][quote-nick]Nyckelpigan4 skrev 2019-04-01 19:15:41 följande:[/quote-nick]Mitt illamående har precis kommit igång. V 7 nu. Mår lite illa hela dagarna men har märkt att det alltid är i anslutning till innan jag ätit. Har aptit och är sugen på salt och mår inte illa när jag äter eller är mätt, bara när jag är hungrig. Köpte såna där åksjukearmband och ska använda mellan målen. Verkar funka :)[/

Jag har haft hyperemesis med alla barn men en mild variant då den bara varat i några veckor. Jag har alltså inte ens fått behålla vatten. Än mindre mat. INGEN mat på flera veckor. Men blir så svag att man knappt kan ta sig upp sittandes utan hjälp. Blivit uttorkad men sluppit dropp. Barnet får dock vad det behöver. Så försök få i dig vätska bara :) Barnet mår nog bara fint :)

• gavle026

[quote=79543403][quote-nick]Mad ele ine skrev 2019-04-02 19:51:52 följande:[/quote-nick]Hej!

Ännu en som nyligen fått ett plus efter 1 år utan skydd. Digitalt test visar på 3+ så preliminärt slutet på november. Haft tydliga symptom ungefär 4 veckor, rejält värkande bröst och molande värk/växtvärk i magen.

Blir mitt tredje barn (2012 & 2014) men sambons första. Ringde mvc idag och fick tid på torsdag ????[/

Grattis! Samma här, tredje barnet men min sambos första. Tog ut p-stav i maj eller juni förra året så det tog några månader men nu bara håller man tummarna att allt går som det ska! Har tid hos bm nästa fredag, längar :) Hoppas att ev kunna få ett tidigt ul pga tidigare missfall och MA mellan de andra två graviditeterna, får se om bm tycker att det är befogat eller inte.

• Detvarkatten

Jag har tidigt UL på onsdag om en vecka. Så nervös och otålig. Väntan känns som en evighet. Har ett missfall bakom oss.

Är i vecka 8a (7+3) och mår mer illa för varje vecka. Hormonerna svämmar över och gråter för ingenting.

Längtar tills ons så vi får svar på om det finns en bebis där inne.

Grattis till er alla.

• mammajannica

hej alla november föräldrar. jag och min sambo är beräknade den 24 november ..någon som bor på södra sidan om sthlm..vore kul och prata och byta ut erfarenhet er mm Skrattande

Svar på tråden Bf november 2019