• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Snöoväder

Jag är i vecka 6 (5+3) och blir så trött på dagarna än fast jag lägger mig tidigt på kvällarna och sover bra många mer timmar nu än innan. Är ni andra trötta? Vad gör ni för att hålla er pigg och fokuserad på jobbet? Har aldrig varit någon direkt kaffedrickare så tror inte det kan hjälpa mig och håller mig helst ifrån kaffe nu

• Emlc95
    Snöoväder skrev 2019-03-29 15:58:28 följande:

Jag är i vecka 6 (5+3) och blir så trött på dagarna än fast jag lägger mig tidigt på kvällarna och sover bra många mer timmar nu än innan. Är ni andra trötta? Vad gör ni för att hålla er pigg och fokuserad på jobbet? Har aldrig varit någon direkt kaffedrickare så tror inte det kan hjälpa mig och håller mig helst ifrån kaffe nu

Är infernaliskt trött sen vecka 5... Man får sova mer och härda bara, gå och lägga sig kl 19 om det behövs och man har möjlighet. Det ger med sig mot slutet av första trimestern oftast.   Har ni vilorum så du kan ta en powernap på dagen? 
  • Snöoväder
    Emlc95 skrev 2019-03-29 16:06:16 följande:

Är infernaliskt trött sen vecka 5... Man får sova mer och härda bara, gå och lägga sig kl 19 om det behövs och man har möjlighet. Det ger med sig mot slutet av första trimestern oftast.   Har ni vilorum så du kan ta en powernap på dagen? 

Okej, jo vid 8 på kvällen går jag och lägger mig... Nej tyvärr finns ingen möjlighet till att vila på jobbet. Bara att bita ihop, jag får ta med något söt att äta under dagen ????
  • Emlc95
    Snöoväder skrev 2019-03-29 16:16:20 följande:
    Okej, jo vid 8 på kvällen går jag och lägger mig... Nej tyvärr finns ingen möjlighet till att vila på jobbet. Bara att bita ihop, jag får ta med något söt att äta under dagen ????
    Lite frisk luft, typ en kort promenad på fikarasten, är annars en bra metod för att få lite extra energi. Hjälper lite mot illamående också :) 
  • Love5

Vårt VUL i tisdags gick tyvärr inte som vi hade hoppats på :( På ultraljudet syntes en hinnsäck men inget foster/embryo. Dessutom tyckte läkaren att det inte gick att utesluta en mola. Har blivit skrapad idag och mår helt ok. Någon mola tror läkarna inte längre att det handlar om, vilket känns skönt. Detta var vårt tredje missfall inom ett halvår, som det känns just nu kommer vi inte att göra några fler försök. Har tre större barn, och är så otroligt tacksam att vi har fått dem <3

• Ilseli
    Love5 skrev 2019-03-29 21:01:00 följande:

Vårt VUL i tisdags gick tyvärr inte som vi hade hoppats på :( På ultraljudet syntes en hinnsäck men inget foster/embryo. Dessutom tyckte läkaren att det inte gick att utesluta en mola. Har blivit skrapad idag och mår helt ok. Någon mola tror läkarna inte längre att det handlar om, vilket känns skönt. Detta var vårt tredje missfall inom ett halvår, som det känns just nu kommer vi inte att göra några fler försök. Har tre större barn, och är så otroligt tacksam att vi har fått dem <3

Nej vad tråkigt :( Misstänkte du något eller kände du dig fortfarande gravid? 

kram kram <3 
  • Love5
    Ilseli skrev 2019-03-29 22:29:45 följande:

Nej vad tråkigt :( Misstänkte du något eller kände du dig fortfarande gravid? 

kram kram <3 

Kände mig absolut gravid, men hade inte exakt likadana känningar som vid de två senaste graviditeterna. hCGt togs senast inför operationen och låg på 16100, så jag hade ju helt klart graviditetshormoner i kroppen ända till slutet. Hade inga blödningar, det hade jag de gångerna jag fick missfall så på något sätt kändes det bättre och tryggare denna gång. De tidigare gångerna märkte jag att symtomen minskade i samband med de första blödningarna, denna gång var det inget sånt, ?graviditeten? slutade ju inte av sig självt. Livmodern fortsatte att växa, hinnsäcken likaså.
  • FruW85
    Love5 skrev 2019-03-29 21:01:00 följande:

Åh nej, jag beklagar :( <3
  • Trudna

Fick panik i går, en liten brun flytning i trosan. Inte kunnat sova i natt - haft mulnande värk som mensvärk. Någon som haft liknande? Det är första barnet och jag är i v7 kanske 8.

Enligt 1177 står det under V8 att det inte är ovanligt med blödning eller nollande värk- men blir ändå orolig. Hur länge ska jag ha nollande värken?

• Emlc95
    Trudna skrev 2019-03-30 07:14:33 följande:

Fick panik i går, en liten brun flytning i trosan. Inte kunnat sova i natt - haft mulnande värk som mensvärk. Någon som haft liknande? Det är första barnet och jag är i v7 kanske 8.

Enligt 1177 står det under V8 att det inte är ovanligt med blödning eller nollande värk- men blir ändå orolig. Hur länge ska jag ha nollande värken?

Hade en liten brun flytning förra helgen som sedan försvann, och ultraljudet visade inga avvikelser i onsdags. :) slemhinnan är lite känslig och lättblödd, inget konstigt (men förstår känslan).

Molvärk kan också vara normal, men den borde kanske inte vara jättestark? Du kan ringa gyn och fråga :)
Svar på tråden Bf november 2019