Anonym (Tova) skrev 2019-04-11 21:18:23 följande:
Här e jag :) Märkligt, tråden ligger inte längre under mina favoriter...skumt! Tur jag kikade in här...
Låter ju kanon hittills för dig. Hur känns det idag?
Tjena!
Igår eftermiddag måste jag säga att jag faktiskt var lite speedad i huvudet igen. Kändes lite tråkigt då allt varit overkligt bra tidigare. Men det är ju absolut ingen katastrof. Kanske vant mig lite vid substansen bara. Har blivit sjukt bortskämd hittills.
Tänkte på dig som var lika orolig som mig angående att ångesten skulle bli mycket värre av medicinen. Min är fan helt bortblåst! Om jag jämför mitt liv före och efter elvanse inser jag att jag tidigare bränt 70% energi på att vara speedad, rastlös, ångest starka känslor osv och 40% på det som är viktigt. 70+40=110%=utbränd.
Nu när allt känns lugnare och man inte bränner de onödiga 70% borde man ju kunna spara på sig energi och få ett finfint liv.
Tror min allt eller inget sida tonat ner lite med. Känns sunt. Torrt vardagsexempel: ska ett rum städas ska hela kunna göras perfekt utan avbrott. Ser jag att inte den tiden finns skiter jag ofta i det helt. Nu kan jag tänka: jag dammar av och plockar lite saker så länge så kan jag dammsuga nästa gång jag har tid över. Sen gör jag det. Låter kanske töntigt men förenklar och får vardagen att flyta på mycket bättre. (tiden att göra klart saker i streck finns ju sällan när man har barn).
Blir inte lika stressad av barnbråk eller tjat heller.
Får se hur det fortsätter. Blir intressant att se om det blir speed i hjärnan i eftermiddag med. I sådana fall kanske det är att medicinen går ur och bör justeras. Vad vet jag.
Skulle du göra utredning Tova?