• Anonym (Ma)

Adhd concerta

Hej har Adhd diagnos och för ca två veckor sen börjat med concerta först 18 mg, sen 36mg. Känner fort inte av nått särskilt alls, när började ni känna av effekten?

Har även en annan fråga undrar om ni blev påverkade med vikten? jag gick tyvärr upp 20 kg av antidepressiva medel innan de upptäckte min adhd diagnos har alltid varit smal annars..

Så min fråga kring concerta är gick ni ner? hur snabbt börja ni märka det.. SJÄLVKLART är mitt välmående viktigast, men mår samtidgt dåligt över alla extra kilo och vilket bara hade varit plus så klart om concerta hjälper till med detta.

Jag har inte ändrat något i mitt liv för viktuppgången.. och vad ja än gör går jag inte ner.

• Svar på tråden Adhd concerta
  • Anonym (Strulisen)
    Anonym (Ma) skrev 2019-03-09 07:12:09 följande:

hej!

Ja jag höjde i tors till 54 mg.. fort ingen biverkning.. 

Ja tror ja börjar märka förbättring.. tex har jag alltid varit ganska tyst i stora grupper vilket jag inte var igår, vet inte om de är concerta. men jag upplevde det som att jag inte spekulerar för mycket längre, alltså inte tänker en miljon tankar innan jag säger nått.. men de är ju bara tredje dagen nu

Vad skönt för dig.

Jag hoppas på motsatt effekt hos mig.

Har problem med att inte hålla käften istället :)

2v kvar tills jag börjar hjärndopa mig nu.

Hoppas så innerligt att man kan få bort ångest och inte tvärt om med medicinen. Jag storknar av det.

Tack för rapporten. Intressant att följa.
  • Anonym (Strulisen)

Hur ofta är du på uppföljning?

Eller får du trappa upp på egen hand?

Tänkte hur ofta man behöver ta ledigt från jobbet.

Vet din omgivning om diagnosen?

• Anonym (Tova)

Vi kan väl försöka hålla dennavtråden vid liv då vi verkar befinna oss i samma båt och provning av medicin mm.

Skulle kännas skönt att fortsätta ha några att prata med.

Kram på er!

• Anonym (Tova)
    Anonym (Strulisen) skrev 2019-03-24 20:36:31 följande:

Vad skönt för dig.

Jag hoppas på motsatt effekt hos mig.

Har problem med att inte hålla käften istället :)

2v kvar tills jag börjar hjärndopa mig nu.

Hoppas så innerligt att man kan få bort ångest och inte tvärt om med medicinen. Jag storknar av det.

Tack för rapporten. Intressant att följa.

Som sagt, jag e oxå nojig ang ångesten... vi får hoppas på det bästa!
  • Anonym (Tova)

Ts, hur gick det hos läkaren idag?

• Anonym (Ma)

Hej !!
    Jag fick byta till elvanse. Min läkare ansåg att jag inte skulle fortsätta slösa tid på concerta iaf jag inte känner av nått, för hon ansåg att ja borde känna nått.

Ja tog faktiskt första tablettten igår börja direkt på 30 mg och efter en vecka ska ja upp på 50. sen utvärdering igen.svårt o säga efter en dag hur jag mår så jag återkommer om det. 

• Anonym (Tova)
    Anonym (Ma) skrev 2019-03-27 05:58:40 följande:

Hej !!

Jag fick byta till elvanse. Min läkare ansåg att jag inte skulle fortsätta slösa tid på concerta iaf jag inte känner av nått, för hon ansåg att ja borde känna nått.

Ja tog faktiskt första tablettten igår börja direkt på 30 mg och efter en vecka ska ja upp på 50. sen utvärdering igen.svårt o säga efter en dag hur jag mår så jag återkommer om det. 

Ok, spännande!! Håller tummarna :)
  • Anonym (Ma)

är nu uppe på 50 mg elvanse. Känner en del, svårt o säga. aptiten är iaf borta.. är inte sugen på nått mer och äter mindre. Sömnen skulle jag nog vilja säga är bättre.. Är fort stressad och än så länge hjälper dem inte åt "ett inre lugn".. men fort för kort tid att säga.. tror de går åt bättringsvägen..

• Anonym (Ma)

inga andra biverkningar. kom precis på att jag fick ordentlig med muntorrhet av concerta, glömde nämna det.. men det har jag inte känt med elvanse iaf. inte huvudvärk heller..

• Anonym (Tova)
    Anonym (Ma) skrev 2019-04-02 21:41:15 följande:

inga andra biverkningar. kom precis på att jag fick ordentlig med muntorrhet av concerta, glömde nämna det.. men det har jag inte känt med elvanse iaf. inte huvudvärk heller..

Tack för uppdateringen ????
Svar på tråden Adhd concerta