• Anonym (Ma)

Adhd concerta

Hej har Adhd diagnos och för ca två veckor sen börjat med concerta först 18 mg, sen 36mg. Känner fort inte av nått särskilt alls, när började ni känna av effekten?

Har även en annan fråga undrar om ni blev påverkade med vikten? jag gick tyvärr upp 20 kg av antidepressiva medel innan de upptäckte min adhd diagnos har alltid varit smal annars..

Så min fråga kring concerta är gick ni ner? hur snabbt börja ni märka det.. SJÄLVKLART är mitt välmående viktigast, men mår samtidgt dåligt över alla extra kilo och vilket bara hade varit plus så klart om concerta hjälper till med detta.

Jag har inte ändrat något i mitt liv för viktuppgången.. och vad ja än gör går jag inte ner.

• Svar på tråden Adhd concerta
  • Anonym (Ma)

Jag märker fort ingen större skillnad på 54 mg.  inga biverkningar fort.. 

på måndag ska jag träffa läkaren igen så vi får se då .

• Anonym (Tova)
    Anonym (Ma) skrev 2019-03-19 19:33:13 följande:

Jag märker fort ingen större skillnad på 54 mg.  inga biverkningar fort.. 

på måndag ska jag träffa läkaren igen så vi får se då .

Tack att du uppdaterar... märkligt att inte få nån effekt? Skönt också att du slipper biverkningar...
  • Anonym (Ma)

antar de beror på för låg dos, men jag vet inte :)

• Anonym (Tova)
    Anonym (Ma) skrev 2019-03-20 21:33:23 följande:

antar de beror på för låg dos, men jag vet inte :)

Ja säkert... :)
  • Anonym (Ma)
    Anonym (54mg) skrev 2019-03-03 19:17:56 följande:

Jag tar 54mg på morgonen och 54mg vid 13:00 och det funkar bra för mig.

Hur länge tog det innan du kom upp i den dosen? jag känner nämligen inget fort o undrar vad det kan bero på..
  • Anonym (Ma)
    Anonym (54mg) skrev 2019-03-04 11:58:37 följande:

Det positiva är att jag har gått ner i vikt, för hungern dämpas lite ????

och hur mycket har du gått ner? när började den effekten? 
  • Anonym (Ma)

Är det någon som läser som kan svara på några frågor?

För de första känner jag inte av någon effekt, det enda jag känner av är muntorrhet och lite yrsel.

äter 54 mg.
    Jag har alltid varit naturligt smal vägde 60 till mina 170 cm och efter två gradviteter som jag båda två gick upp 30 kg per gång.
    Första grav gick jag ner allt inom 5 mån. 
    Andra lika snabbt utom de 5 sista kilon, så vägde 65, vilket jag heller inte brydde mig om.

Dock nu väger jag nästan 78.. sen i dec mån har det bara gått uppåt, utan att jag varken ändrat min kost, träning eller annat.

Jag bytte ju olika antidepressiva under 2018.. nu äter jag ingen antidepressiv medicin.

Så jag hoppades verkligen att concertan skulle sätta igång det igen imed det är en vanlig biverkning.

Har ätit concerta nu i 5 veckor. Kan dosen fort vara för låg? finns det hopp att det kan börja sätta igång det?

JAG vet så klart att dettta inte är det vikiigaste och att jag ska må bra är det allra viktigaste.. men jag har svårt att må bra när jag inte trivs med mig sj mer, detta är inte jag. 

• Anonym (Tova)

Följer...

Ts, du känner inte av nån ångest alls nu heller? Av medicinen.

Hade du inte läkarbesök i måndags? Sa läkaren inget om vilken dos som du ska upp i?

• Anonym (Ma)
    Anonym (Tova) skrev 2019-03-24 18:40:27 följande:

Följer...

Ts, du känner inte av nån ångest alls nu heller? Av medicinen.

Hade du inte läkarbesök i måndags? Sa läkaren inget om vilken dos som du ska upp i?

Hej :) nej imorgon ska jag dit. 
    Nej som någon annan skrev är det snarare tvärtom såfall det är väl enda skillnaden i med jag slutade med antidepressiva i samband med concerta skulle jag kanske egentligen fallit tillbaka men de har jag inte gjort.
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Ma) skrev 2019-03-24 19:20:13 följande:

Hej :) nej imorgon ska jag dit. 

Nej som någon annan skrev är det snarare tvärtom såfall det är väl enda skillnaden i med jag slutade med antidepressiva i samband med concerta skulle jag kanske egentligen fallit tillbaka men de har jag inte gjort.

Ah ok...uppdatera gärna då hur det går.

Har för mig nån stans att jag läst att man typ ska äta antal mg/antal vikt i kilon... så väger du runt 70 så ska du typ äta 72 mg concerta ....minns att jag läst det, vet dock inte hur mkt substans det finns i det :)

Också lagt på mig en del efter alla medicinbyten under 2018...så j-la trött på det! Så jag förstår verkligen dina känslor :) <3
Svar på tråden Adhd concerta