BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
En till här som är illamående, hade glömt hur jobbigt det är..... Har inte kräkts än, men det är så jobbigt när man ständigt mår illa. Alla graviditeter som jag mått illa i den här veckan, har gått bra, så får försöka tänka på det!!
Är i v6, 5+5 idag
Jag vet - det är vidrigt. Fråga om du kan få lergigan comp utskrivet, det hjälper för många så länge man får behålla pillret. En annan sak som funkar för mig som jag upptäckte för några nätter sedan är att äta och dricka på natten. Jag spyr över 20 gånger om dagen dagtid, men på natten får jag oftast behålla det jag äter och dricker trots illamåendet.
Andra grejer som vissa tycker hjälper är kolsyrat vatten snarare än stilla, mat med mycket ingefära i, och att äta något litet hela tiden.
Samma här, har också sett hjärtat slå i tidigare graviditeter som ändå senare slutat i ma. Jag vågar inte tro på något fören ev efter rul!
Kan ångra mig lite att jag gör vul på ett sett, för mig har ma där Jag VET att ett hjärta HAR slagit tagit hårdare än dom då jag inte har sett de levt på en skärm :( men skönt att veta att allt är bra just då till något annat inträffar :)
Jag tycker du gör helt rätt Anledningen att tidigt UL var rätt för mig är dels att jag inte kommer göra KUB, så då skulle jag inte få se bebisen förrän i v.18 typ, och dels för att jag har haft problem med mina cykler och därför har en känsla av att det gick för lätt (fast det tog nio månader) och har därför haft svårt att faktiskt ta in att jag är gravid. Jag ville därför göra UL för att se att det faktiskt finns en liten en där inne innan man börjar berätta för folk. Jag tänker dock också positivt och även om jag nojar lite om jag mår mindre illa någon dag (det är väl naturligt tänker jag eftersom man bär på något så värdefullt) så är mitt mantra att allt är normalt
Gällande illamående. Något som hjälper mig är att jag innan jag lägger mig fixar en vattenflaska med färsk mynta, pressad lime eller halv citron och vatten. Lägger det i kylen. Vaknar på morgonen, spyr galla och sen går till köket, fixar knäckebröd med mild mjukost på och med det så dricker jag mynta/lime vattnet. Jag mår visserligen illa resten av dagen men jag kräks inte upp det. Bara ett tips för er som vill prova detta! Kram
Jag förstår dig helt och hållet, det tog 7 månader för oss och jag har fortfarande svårt att fatta det ibland hehe. Får man fråga varför du inte kommer göra kub? Jag har hört så sjuka grejer från kollegor, vissa barnmorskemottagningar erbjuder inte ens Kub eller informerar om det, saker och ting bokas in väldigt sent, inga tillväxtultraljud osv. Så länge man själv får välja så är det super oavsett vad man väljer. Jag var ju tvungen att byta BM för min dåvarande BM hade bokat KUB väldigt sent. *suck*.
Jag tycker det känns så mycket bättre nu när jag har slutat noja haha!
Jag förstår dig helt och hållet, det tog 7 månader för oss och jag har fortfarande svårt att fatta det ibland hehe. Får man fråga varför du inte kommer göra kub? Jag har hört så sjuka grejer från kollegor, vissa barnmorskemottagningar erbjuder inte ens Kub eller informerar om det, saker och ting bokas in väldigt sent, inga tillväxtultraljud osv. Så länge man själv får välja så är det super oavsett vad man väljer. Jag var ju tvungen att byta BM för min dåvarande BM hade bokat KUB väldigt sent. *suck*.
Hej alla!
Jag hoppar in i denna tråd.
Lite förvirrad och försöker fortfarande intala mig att det är något fel på mina tester trots tre tagna digitala clearblue tester med samma svar och resultat.. fjärde barnet!!! Jösses..
Jag har inte haft min riktiga mens sedan november. Varit på besök hos gym och fått några tabletter som heter pr****-nor (minns inte helt vad de heter). Tabletterna ska iaf sätta igång min mens igen.. fick en blödning efter dag 5 av tabletterna, ingen riktig mens, men en halv-blödning. Varade i 4 dagar.. sedan kom den aldrig tillbaka. Kontaktade gyn igen och en ny kur skulle påbörjas. Tog ett grav test 10 april som visade negativt (också ett clearblue digitalt), tog ett nytt 15 dagar senare av en ren spontanitet, och då visar testet 3+... hur kan det vara möjligt!? Någon som vet??
Osäker på om jag är i vecka 9-10 eller v. 5-6... oavsett så blir det december bebis!
Ultraljud på tisdag för att fastställa grav vecka nervös !!