BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Tack för inlägget <3 Alltså jag vet att det är extremt liten risk, och även att det inte är större risk att drabbas som gravid, men då vi försökt så länge med så många misslyckanden känns det extra ångestladdat om något jag gör skulle kunna skada fostret- det är inte bara att ligga och bli med barn för oss liksom. Men tack jag känner mig hyfsat lugn ändå, försöker att bara tänka att jag ska vara mer noga från och med nu.
Väntar också mitt femte barn, har barn på 12,11,4 och 2 år. Vilken vecka är du i? Ska du få rullstol för foglossning?
Brukar själv få foglossning vid v 15, sen brukar det bli värre och värre...h a r illamående och är sjukt trött, känns som jag vill sova hela tiden, ska ordna med kalas idag åt minsta, så känns lite jobbigt.... Är i v 7 idag :)
Finns det någon mer som knappt har symtom? Känner mig så gravid är i v 8 imorron. Men har för mig att de va samma med sonen hmmm.
Förstod inte nu.. haha! ?Någon mer som knappt har symtom? och ?känner mig så gravid? går för mig inte ihop så mycket haha! Jag har knappt symtom förutom lite uppsvälld så jag känner mig inte alls gravid haha ;) jag går också in i v. 8 imorgon. :D
Oj föll bort ett o..menade ogravid :D gör du inte inget illamående för dig heller? Skulle nästan velat haft de för o känna att den är där inne suck..tiden går så långsamt
Vad kul! Mina barn är 7, 4,5 , 3,5 och 1,5 år.
Jag går in i vecka 11 idag.
Ja. Jag satt i rullstolen från vecka 20 förra graviditeten. Kryckor v 12, sjukskriven då och slutade jobba helt v 14.
Vi är hemmaföräldrar så det är tufft att ta hand om barnen när man har så ont men min man får göra grovjobbet det närmsta halvåret. Vi var ju inställda på det.....
Vi har berättat för ALLA att vi ska ha barn. Min mage kan misstas för vecka 16. Ingen idé att hålla det hemligt. Dessutom är det kul att fela glädjen. Vi har 11 missfall bakom oss och tre IVF försök samt ett FET men VUL visade att alltför bra och missfallsrisken bedöms vara lika stor/liten graviditeten ut nu :)
Jag förstår känslan. Jag har också drömt om att bli gravid i väldigt många år. Nu tog det sig iofs på första IVF-försöket, men kändes som om våra chanser var utdömda på förhand, så känner verkligen att jag bär på ett guldägg och försöker att inte oroa ihjäl mig för att något ska gå fel.
Men tänk också på att du kanske redan haft en toxoplasma-infektion tidigare i livet, risken är stor om du haft katt, och då förstod jag det som att man dessutom är immun efter det. Läste att antal rapporterade fall (för några år sedan) var 14-15 fall på ett år. För listeria är det bara 6-8 på ett år. Sverige har över 10 miljoner invånare. Verkar även som om de som blir smittade av kött lika gärna kan bli det av dåligt hanterad mat i något annat land. Tänker att buffémat på ett all inclosive ställe i värmen ska vara en större risk än en restaurang i Sverige. Tänker att egentligen borde det vara okej att äta all mat, men att om du har väldigt väldigt otur och blir smittad hade du velat spola tillbaka tiden och valt bort den maten som Livsmedelsverket varnar för. Men sen handlar det som sagt om att ha väldigt väldigt otur. Läste om Sanna Lundell som fick listeria när hon var gravid med sitt första barn, då var hon typ i vecka 33 så barnet blev sjukt, men allt gick bra tillslut. Hon sa i alla fall att hon följt Livsmedelsverkets rekommendationer, men blev ändå sjuk.
Hej!
Idag har jag varit på tidigt ultraljud, betalat för det. Allt såg bra ut, hjärtat slog och moderkakan var på plats. Jag blev framflyttad några dagar och är nu i v. 9+0.
Man blir lika fascinerad och förvånad på samma gång varenda gång man får se den där lilla bönan på bild :D.
MEN nu är jag så klart orolig för att jag utsatte bebis för ultraljudet, alltid ska man haka upp sig och oroa sig för något.
Hej!
Idag har jag varit på tidigt ultraljud, betalat för det. Allt såg bra ut, hjärtat slog och moderkakan var på plats. Jag blev framflyttad några dagar och är nu i v. 9+0.
Man blir lika fascinerad och förvånad på samma gång varenda gång man får se den där lilla bönan på bild :D.
MEN nu är jag så klart orolig för att jag utsatte bebis för ultraljudet, alltid ska man haka upp sig och oroa sig för något.
Efter en blödning igår så blev det åka på VUL och se att allt var bra, eftersom mitt ma i julas började med brun blödning.
Hör och häpna, när vi hittade TVÅ fina hjärtslag, tvillingar IGEN! De stora twinsen kommer vara 5 år och 9 månader när vi återigen börjar om. Otroligt.