BIM juli 2019
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Ja alltså dom räknar ju från senaste mensens första dag, som för mig va den 16/6. Fick positiv ÄL den 6/7. Jag känner mig så förvirrad just nu och helt förstörd. Hoppas du har rätt och att de endast är pga de som dom inte kan se nåt :(. Ska ta blodprov igen på torsdag för att kontrollera min hcg och har remiss till gyn för ett nytt ultraljud (vul) senast nån gång under nästa vecka.
Jag håller på att bli tokig.
Enligt min app så skulle jag haft mens i fredags den 19/7, ingen mens kom och jag är idag i cykeldag 37 sedan jag hade min första dag på mensen på förra mensen. Dock visa testet jag gjorde igår 23/7 negativt.
Vet inte vad jag ska tro för har inga mens känningar alls.
Hej!
Jag är på BIM -7 och jag är så nervös. Jag känner dessutom efter alldeles för mycket. Visst mår jag lite illa redan? Inte brukar jag väl vara SÅ här hungrig på morgonen? Ni vet precis.
Åldern för fler barn är på sluttampen och att min pojkvän bor i ett annat land gör det hela betydligt svårare. Är jag inte gravid nu så kan det dröja 5 månader innan nästa försök.
ÄL+14 och BIM-2 och tog ett negativt graviditetstest. Antagligen blev det ingenting denna gången heller och då har vi försökt i ett år. Börjar bli orolig att det är något fel nu trots att det kan ta tid.. ringde redan innan semestern till en privat gynmottagning och hon sa jag skulle återkomma i augusti om det inte hade blivit något under sommaren.. Så det är vad jag ska ladda för nu :( faaaaan
Skrev i en annan tråd men skriver här med.
Ska sammanfatta.
Tog ut min hormonspiral 23 maj. Fick min mens 9 juni. Positivt gravtest 7 juli. Var i måndags hos läkaren för VUL och han säger att han bara ser en hinnsäck och graviditeten motsvarar bara v 4 och kan då inte se något foster. Får en ny tid om två veckor för nytt VUL. Han kunde inte förklara mer än vad ultraljudet visade och att hinnsäcken såg rund och fin ut men inget foster.
Åkte hem och känner mig nu helt tom och ledsen. Har fostret tillbakabildats eller är det ett MA eller MF på G? Givetvis svårt att svara på men enligt mina beräkningar var jag ju i v 6+1 så blev lite chockad att vi inte såg något.
Någon som vill uppmuntra mig eller ge mig lite råd och pepp?
Är tredje barnet.
Nej då är det ju inte så konstigt då det skiljer sig så pass mycket, ägglossningen sker dessutom 12-36 timmar efter det positiva testet så det kan ha varit den 7 eller 8. Nästa vecka kan också vara för tidigt för att se någonting då du är ca 5+5 på fredagen. Du sa aldrig om att ägglossningen var senare?
Hur kommer det sig att du fick göra ett ultraljud och ta blodprov? De brukar snåla med det väldigt mycket.
Nu skiljer det dig ju bara 3 dagar för min del så jag kommer nog säga rätt datum när jag bestämmer mig för att ringa bm men hade det varit mer än 5 dagar hade jag absolut satt sista mensdagen som 14 dagar före ägglossningen så det inte ska diffa allt för mycket vid RUL. Och för min egna skull.

Alltså dom ringde mig från sjukhuset i morse och bad mig komma in igen. Måste vänta tills mina nya blodprover som jag ska ta i morgon för att se om mitt HCG går upp. Men läkaren vi träffade idag gjorde nytt vul och sa att vi inte skulle oroa oss i onödan och att de kanske inte alls är en MA?! Jag går psykiskt sönder. Hon sa att de e alldeles för tidigt för att se ett eventuellt foster och gulesäck. Och jag har varken ont eller blöder. Testade på skoj i dag att ta ett graviditetstest mitt på dagen (hade hållt mig i knappt 2h) och det visade såhär. Övre är det testet jag tog nu och den med två är en jämförelse bild på det test jag tog med morgonurin i förrgår:
Alltså dom ringde mig från sjukhuset i morse och bad mig komma in igen. Måste vänta tills mina nya blodprover som jag ska ta i morgon för att se om mitt HCG går upp. Men läkaren vi träffade idag gjorde nytt vul och sa att vi inte skulle oroa oss i onödan och att de kanske inte alls är en MA?! Jag går psykiskt sönder. Hon sa att de e alldeles för tidigt för att se ett eventuellt foster och gulesäck. Och jag har varken ont eller blöder. Testade på skoj i dag att ta ett graviditetstest mitt på dagen (hade hållt mig i knappt 2h) och det visade såhär. Övre är det testet jag tog nu och den med två är en jämförelse bild på det test jag tog med morgonurin i förrgår:
Får jag vara med? 28/7 och vaknade inatt av att högra sidan tjejmagen drog och nöp som bara den. Nästintill smärtsamt i typ 7 min. Hoppas ägget fäste! ÄL+10 och Bim-4 Idag.