BIM juli 2019
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Jag beklagar! Hur går det?
Men varför fick du göra ett ultraljud och ta blodprov från första början?
Det är väl självklart att det inte är ett MA, iaf inte just nu. Du ligger max en dag före mig och det syns ingenting på ultraljud just nu då embryot är ungefär lika stort som ett vallmofrö. Det låter väldigt konstigt alltihop.
Alltså jag tycker du verkar ha träffat en inkompetent läkare som ens gjorde ett vul på dig när du inte ens var tre veckor efter ägglossning... helt onödigt och skapar bara massa ångest hos dig!! Det enda rimliga att göra så tidigt i graviditeten är två-tre hcg-prov för att se hur det utvecklas. Tycker du ska försöka att inte oroa dig förrän du ser resultatet på hcg. STRUNTA i vad den första läkaren sa efter vul!!!!!
Kram!
Om du googlar på "HCG dagar efter ägglossning" kan man se tabeller för hur hcg ska ligga på ett ungefär x antal dagar efter ägglossning. Ditt resultat är inte alls lågt för att vara 17 dagar efter ägglossning.. vad är det som tyder på att du har ett MA? Förutom den dåliga läkarens uttalande om foster/hinnsäcken. I normala fall får man inte göra vul så tidigt just på grund av att du inte kan se något särskilt givande då :)
Ja jag har googlat hela kvällen och vad jag kan se så ligger jag inte alls lågt? Kan säga att han gav ett allmänt oprofessionellt intryck då han hade "fusklappar" med ta eller och massa annat jox. Just i den stunden va jag redan så ledsen när han sagt att de va ett MA så jag ifrågasatte inget, va förtvivlad och förvirrad :(. Men ju mer tiden gått så blir jag bara mer o mer förbannad. Känner att en anmälan till pstientombudsmannen vore på sin plats nästan..
Jag ringde in då mina graviditetssymptom försvann i samband med första lilla blödningen. Har en historia med problemgraviditeter och har spenderat många av mina graviditeter på sjukhus. Så när jag kontaktade dom så erbjöd dom mig blodprov och ett vul för att se om det fanns några uppenbara"problem" och sen för att även kunna följa upp min hcg nivå. Sen att jag i går verkade hamna hos sjukhusets mest inkompetenta läkare måste ha varit ren otur, en sommarvikarie jag aldrig sett förut.
Läkaren jag fick träffa idag ifrågasatte till och med att han i journalen från i går hade skrivit tidigt missfall. Jag är ärligt talat så upprörd att jag inte vet vad jag ska ta mig till!!
Jag vågar inte svara på hur sjukvården i Sverige fungerar då jag inte bor där längre.
Jag vet faktiskt inte hur det går. Blödde lite igårkväll på vecka 5+2. Idag var det endast sparsamt med bruna flytningar. Det vanliga graviditetstestet såg i stort sett lika starkt ut idag. Tog ett clearblue digital som visade gravid 2-3 vilket ju är lite för lite men jag har fortfarande någon slags förhoppning att det skall ordna upp sig. Ringde också och pratade med gynmottagningen idag. Jag ska avvakta en vecka. Om jag inte får ett tydligt missfall under denna vecka så kommer jag att få ett vaginalt ultraljud nästa vecka. Känns skönt att de tar ens oro på allvar.