• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • happycookie
    Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-23 20:18:16 följande:

Om det är inom den tiden man bör kolla så ser det ut som två streck??

Det är inom tiden
  • Anonym (Förväntansfull)

[quote=79779194][quote-nick]Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-23 20:19:50 följande:[/quote-nick]Hur pålitligt är det med RFSU?s gravidtest?

Köpte idag (2pack), men ska vänta med att testa tills fredag, dagen innan BIM:)[/

Testat med RFSU båda ggrna jag varit gravid och fått plus tidigt :) jag tycker dom fungerar bra.

• Anonym (Förväntansfull)
    Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-23 20:19:50 följande:

Hur pålitligt är det med RFSU?s gravidtest?

Köpte idag (2pack), men ska vänta med att testa tills fredag, dagen innan BIM:)

Testat med RFSU båda ggrna jag varit gravid och fått plus tidigt :) jag tycker dom fungerar bra.
  • Anonym (:))

Är inte alls särskilt insatt i detta men vilken vecka man är i räknas ju från senaste mensens första dag väl? Så har man lång tid mellan mens och ägglossning borde det väl kunna stämma? :)

glitterhitta skrev 2019-07-23 19:56:14 följande:

Men då är du ju bara i vecka 4+3 idag, inte alls konstigt att ingenting syns och att hcg var 740. Du ska väl tillbaka för att ta ett nytt hcg och ultraljud?

• Saga92
    glitterhitta skrev 2019-07-23 12:41:32 följande:

Jag förstår din oro, jag hade inte känt mig nöjd med det där och skulle ha köpt andra test istället då det skulle kunna vara det märket som gör att de ser likadana ut. De kanske helt enkelt inte blir starkare än så eller är sega med att visa stegringen. Köpa ett digitalt spelar ju ingen roll då de är positiva, gravid är du utan tvekan.

Vet inte hur det funkar om det går att be om att kolla hcg för att se nivåerna och om det stiger. Ring till vårdcentralen/mvc/vars än det då är i ditt län och berätta om din oro att testen inte blir starkare och din bakgrund med missfall och se vad de rekommenderar!

Tror min oro kan ha varit ha varit befogad.. Började precis att blöda. Började efter att jag varit på toaletten. Känns som ett missfall. Känner mig så besviken. Bara 6 veckor sen förra missfallet :(
  • glitterhitta
    Anonym (:)) skrev 2019-07-23 21:16:32 följande:

Är inte alls särskilt insatt i detta men vilken vecka man är i räknas ju från senaste mensens första dag väl? Så har man lång tid mellan mens och ägglossning borde det väl kunna stämma? :)

Att det räknas från sista mensen första dag så förutsätter de att det är en 28 dagars cykel och att äl skett på dag 14, befruktningen är alltid vecka 2+0 (ägglossning) så egentligen spelar det ingen roll hur lång tid det är mellan mens och äl.

Om jag tar mig som exempel så var min sista mens 21 juni men då blir mitt BF 26 mars och jag skulle vara i vecka 4+4 idag men enligt min ägglossning är jag vecka 4+1 idag och har BF 29 mars, ingen skillnad att tala om egentligen.
  • FruA2019
    HannaIsabell skrev 2019-07-23 10:59:30 följande:

Tack för ditt svar! :)

Har du testat idag? Har du använt "testa tidigt"-tester när du har plussat på BIM-4?

Min molvärk har avtagit idag så just nu känner jag inte så mycket. Jag avvaktar nog till torsdag morgon innan nästa test..

Lycka till!

Jag testade idag med testlagrets testa tidigt. Var helt blankt. Har fortfarande massa molande värk och förstår inte varför. Blir knäpp. Är det för man känner efter extra mycket? Men det är så pass att jag blir påmind av värken när jag gör annat och inte alls tänker på värken. Frustrerande!

De andra gångerna har jag inte använt testa tidigt tester vad jag kan minnas och de fick jag plus tidigt ändå. Därför känns det så surt denna gång att det inte visade något.

Är iväg på semester fram till fredag, har med ett CB test men får se om jag väntar med till tors/fre med.
  • bostroem

Ett par dagar sedan min miniblödning och ingen mens ännu så hoppet lever :) 36 dagar sedan mitt kemiska missfall med blödning precis som en vanlig mens så hoppas att cykeln inte är så rubbad. Innan missfallet reagerade jag på att brösten låg närmare varandra när jag hade sport-bh på mig så nu tar jag på mig den varje dag för att se om jag märker någon skillnad haha.

Stort grattis till er som plussat, håller alla tummar att det går vägen för er <3

• Lumas
    glitterhitta skrev 2019-07-23 19:56:53 följande:

Men då är du ju bara i vecka 4+3 idag, inte alls konstigt att ingenting syns och att hcg var 740. Du ska väl tillbaka för att ta ett nytt hcg och ultraljud?

Ja alltså dom räknar ju från senaste mensens första dag, som för mig va den 16/6. Fick positiv ÄL den 6/7. Jag känner mig så förvirrad just nu och helt förstörd. Hoppas du har rätt och att de endast är pga de som dom inte kan se nåt :(. Ska ta blodprov igen på torsdag för att kontrollera min hcg och har remiss till gyn för ett nytt ultraljud (vul) senast nån gång under nästa vecka.
  • kronisktförvirrad
    Lumas skrev 2019-07-23 23:19:30 följande:

Ja alltså dom räknar ju från senaste mensens första dag, som för mig va den 16/6. Fick positiv ÄL den 6/7. Jag känner mig så förvirrad just nu och helt förstörd. Hoppas du har rätt och att de endast är pga de som dom inte kan se nåt :(. Ska ta blodprov igen på torsdag för att kontrollera min hcg och har remiss till gyn för ett nytt ultraljud (vul) senast nån gång under nästa vecka.

Jag hoppas att du får goda nyheter, lycka till! <3
Svar på tråden BIM juli 2019