• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • Tiolina
    Anonym (Liaaaa) skrev 2019-07-22 17:05:40 följande:

Tycker du ska be om ett . Det gör BM (iaf på mig). :)

Jag ska försöka :D Tack för svar :)
  • HannaIsabell
    FruA2019 skrev 2019-07-22 20:25:31 följande:

Hej!

Vad kul! Hoppas att värken betyder något bra. Har heller inte värk innan mensen kommit igång men har haft molande värk hela dagen och nu under eftermiddagkvällen har det ökat i styrka. Hoppas det betyder något bra men det känns som mensvärk. Dock är det inte dags för mens ännu.  

Än är det tidigt att testa. Vänta någon dag till och ta ett nytt :) Jag ska ta ett imorgonbitti tänkte jag, är på bim -4 då (med mina andra två barn har jag plussat på bim-4). Vi ska åka iväg imorgon och är borta tills på fredag och har inte möjlighet att testa under tiden. Så svårt att ha is i magen tycker jag.. :P

Tack för ditt svar! :)
    Har du testat idag? Har du använt "testa tidigt"-tester när du har plussat på BIM-4?
    Min molvärk har avtagit idag så just nu känner jag inte så mycket. Jag avvaktar nog till torsdag morgon innan nästa test..

Lycka till!
  • glitterhitta
    Saga92 skrev 2019-07-22 23:36:43 följande:

Tog nytt test idag på BIM + 8. Idag ser jag faktiskt att det är ett starkare streck än i förrgår men känns ändå som att de flesta hade haft lika stark testlinje som kontrollinje vid det här laget. Är så rädd att det blir missfall igen :( Känns just nu som en värre väntan än den som var mellan ägglossning och BIM. Då hade man liksom allt att vinna och inget att förlora, nu är det tvärtom.

Ni som varit gravida tidigare och tog tester en tid efter att ni plussat, minns ni när linjerna var lika starka?

Jag förstår din oro, jag hade inte känt mig nöjd med det där och skulle ha köpt andra test istället då det skulle kunna vara det märket som gör att de ser likadana ut. De kanske helt enkelt inte blir starkare än så eller är sega med att visa stegringen. Köpa ett digitalt spelar ju ingen roll då de är positiva, gravid är du utan tvekan.

Vet inte hur det funkar om det går att be om att kolla hcg för att se nivåerna och om det stiger. Ring till vårdcentralen/mvc/vars än det då är i ditt län och berätta om din oro att testen inte blir starkare och din bakgrund med missfall och se vad de rekommenderar!
  • Lumas

Fick konstaterat MA idag så får snällt hoppa till augusti tråden :'(

• Mima93

Hej! Är det någon som har fått klåda i samband med plus? Jag är på ÄL+6, BIM -7 idag och fick för några dagar sedan klåda. Det började på bröstkorgen, spred sig sedan till ryggen och senare armarna, magen och hårbotten. Kliar fortfarande mest på bröstkorgen och mellan brösten, det är värst morgon och kväll. Har inga utslag direkt men som småsmå klottror i huden. Har inte bytt tvättmedel, sköljmedel, duschkräm eller liknande o inte ätit något annorlunda. Någon som känner igen det? Det är ju tidigt än men tänker om det kan bero på hormon...

• glitterhitta
    Lumas skrev 2019-07-23 12:48:37 följande:

Fick konstaterat MA idag så får snällt hoppa till augusti tråden :'(

Hur har de kunnat konstatera det? Det är ju för tidigt för att ens kunna se någonting på ultraljud ännu.
  • glitterhitta
    Mima93 skrev 2019-07-23 14:05:41 följande:

Hej! Är det någon som har fått klåda i samband med plus? Jag är på ÄL+6, BIM -7 idag och fick för några dagar sedan klåda. Det började på bröstkorgen, spred sig sedan till ryggen och senare armarna, magen och hårbotten. Kliar fortfarande mest på bröstkorgen och mellan brösten, det är värst morgon och kväll. Har inga utslag direkt men som småsmå klottror i huden. Har inte bytt tvättmedel, sköljmedel, duschkräm eller liknande o inte ätit något annorlunda. Någon som känner igen det? Det är ju tidigt än men tänker om det kan bero på hormon...

Äl+6 är första dagen ett befruktat ägg kan fästa så din klåda beror inte på en graviditet iaf, det är utslagen som ger klådan och det kan bero på vad som helst! Köpt lite hydrokortison och smörj in så slipper du det värsta.
  • Lumas
    glitterhitta skrev 2019-07-23 14:59:21 följande:

Hur har de kunnat konstatera det? Det är ju för tidigt för att ens kunna se någonting på ultraljud ännu.

Läkaren sa att han endast såg en hinnsäck som motsvarar v 5+6 och mitt HCG va för lågt (740) gentemot vad det borde vara i motsvarande vecka.
  • Lustablong

Vilken vecka skulle du varit i?

Lumas skrev 2019-07-23 17:55:22 följande:

Läkaren sa att han endast såg en hinnsäck som motsvarar v 5+6 och mitt HCG va för lågt (740) gentemot vad det borde vara i motsvarande vecka.

• glitterhitta
    Lumas skrev 2019-07-23 17:55:22 följande:

Men låg inte du någon dag före mig bara? Jag är äl+15 idag, alltså vecka 4+1 idag och då hade det inte synts något och den nivån hade inte alls varit för låg då.
Svar på tråden BIM juli 2019