• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • Anonym (Liaaaa)
    Tiolina skrev 2019-07-22 15:56:37 följande:

Hej! Vad sa du till BM för att få göra tidigt VUL? Fick du det gratis? :) jag är inte lika långt gången som du, men vill oxå gärna göra VUL så tidigt som möjligt.

Tycker du ska be om ett . Det gör BM (iaf på mig). :)
  • HannaIsabell
    FruA2019 skrev 2019-07-22 14:04:52 följande:

Välkommen! 

Har med BIM 27/7. Har sen igår haft stickande känsla och att det lixom drar vid äggstockar och livmodern. Idag har jag haft molande värk till och från. Vet inte om det är bra eller dåligt, det kan vara både och :P  När har du tänkt testa?

Hej! Det här blir mitt första inlägg någonsin på familjeliv, är väldigt ny här. Jag har iaf också BIM nära er, 26/7. Har haft molande värk i magen i två dagar nu (typ mensvärk) och igår var jag svullen som tusan. Har aldrig haft mensvärk FÖRE mens tidigare så det här måste väl ändå betyda något? Tog ett tidigt test igår morse och en vanlig sticka idag på kvällen, båda negativa men kanske är för tidigt? Sa till mig själv före att jag inte skulle hålla på och ta en massa tester men det är ju heelt omöjligt att låta bli :D
  • FruA2019
    HannaIsabell skrev 2019-07-22 19:39:35 följande:
    Hej! Det här blir mitt första inlägg någonsin på familjeliv, är väldigt ny här. Jag har iaf också BIM nära er, 26/7. Har haft molande värk i magen i två dagar nu (typ mensvärk) och igår var jag svullen som tusan. Har aldrig haft mensvärk FÖRE mens tidigare så det här måste väl ändå betyda något? Tog ett tidigt test igår morse och en vanlig sticka idag på kvällen, båda negativa men kanske är för tidigt? Sa till mig själv före att jag inte skulle hålla på och ta en massa tester men det är ju heelt omöjligt att låta bli :D

Hej!

Vad kul! Hoppas att värken betyder något bra. Har heller inte värk innan mensen kommit igång men har haft molande värk hela dagen och nu under eftermiddagkvällen har det ökat i styrka. Hoppas det betyder något bra men det känns som mensvärk. Dock är det inte dags för mens ännu.  

Än är det tidigt att testa. Vänta någon dag till och ta ett nytt :) Jag ska ta ett imorgonbitti tänkte jag, är på bim -4 då (med mina andra två barn har jag plussat på bim-4). Vi ska åka iväg imorgon och är borta tills på fredag och har inte möjlighet att testa under tiden. Så svårt att ha is i magen tycker jag.. :P

• Anonym (FrökenA)
    FruA2019 skrev 2019-07-22 14:04:52 följande:

Välkommen! 

Har med BIM 27/7. Har sen igår haft stickande känsla och att det lixom drar vid äggstockar och livmodern. Idag har jag haft molande värk till och från. Vet inte om det är bra eller dåligt, det kan vara både och :P  När har du tänkt testa?

Jag köper nog ett test på torsdag och testar på fredag :D

Skulle tillägga att jag har till och från högt blodtryck och rejäla hugg i svanken/mest höger sida som strålar ut på ena skinkan. Detta brukar dyka upp nån gång i månaden max, men det har hållt på hela helgen, idag oxå.

När ska du testa?:)
  • FruA2019
    Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-22 21:56:00 följande:
    Jag köper nog ett test på torsdag och testar på fredag :D

Skulle tillägga att jag har till och från högt blodtryck och rejäla hugg i svanken/mest höger sida som strålar ut på ena skinkan. Detta brukar dyka upp nån gång i månaden max, men det har hållt på hela helgen, idag oxå.

När ska du testa?:)

Håller tummarna! 

Jag ska testa imorgon tänkte jag, kommer antagligen inte visa något. :P Men har haft molande värk hela dagen samt att det känns som det sticker till och drar från äggstockarna.

• glitterhitta
    FruA2019 skrev 2019-07-22 14:06:22 följande:
    Jag är testnarkoman, detta är vårt tredje försök och de två tidigare gångerna så har jag testat flera gånger innan BIM. Har svårt att hålla mig och vill med se en stegring.. :P
    Ja jag längtar till jag har tagit klart alla mina test så jag kan lägga upp dem och se stegringen! Har imorgon kvar sen är dem slut, då får det faktiskt räcka :D
  • Saga92

Tog nytt test idag på BIM + 8. Idag ser jag faktiskt att det är ett starkare streck än i förrgår men känns ändå som att de flesta hade haft lika stark testlinje som kontrollinje vid det här laget. Är så rädd att det blir missfall igen :( Känns just nu som en värre väntan än den som var mellan ägglossning och BIM. Då hade man liksom allt att vinna och inget att förlora, nu är det tvärtom.

Ni som varit gravida tidigare och tog tester en tid efter att ni plussat, minns ni när linjerna var lika starka?

• Anonym (Förväntansfull)
    Saga92 skrev 2019-07-22 23:36:43 följande:

Tog nytt test idag på BIM + 8. Idag ser jag faktiskt att det är ett starkare streck än i förrgår men känns ändå som att de flesta hade haft lika stark testlinje som kontrollinje vid det här laget. Är så rädd att det blir missfall igen :( Känns just nu som en värre väntan än den som var mellan ägglossning och BIM. Då hade man liksom allt att vinna och inget att förlora, nu är det tvärtom.

Ni som varit gravida tidigare och tog tester en tid efter att ni plussat, minns ni när linjerna var lika starka?

Tror absolut inte du behöver oroa dig. Alltså en del plussar ju inte ens förrän två veckor efter BIM, så tycker ändå du har tydliga streck så tidigt. Förstår att du är orolig, men försök att vara lugn. Detta är en ny graviditet!
  • Tessi1
    Saga92 skrev 2019-07-22 23:36:43 följande:

Köp och ta ett digitalt test istället?
  • Tiolina
    Lustablong skrev 2019-07-22 16:15:17 följande:

Jag bad inte om VUL det var hon som bokade in mig till läkaren. Det är gratis och ingick i själva kontrollen av graviditet. Var idag hos läkaren men han såg bara en fin rund hinnsäck utan foster i. Ska tillbaka och göra nytt VUL om två veckor och då bör man se ett foster och kan mäta och fastställa vilken vecka man är i.

Aha gud vad bra! Var bor du då? Jag bor i Stockholm och min BM som jag gick till förra gången gjorde inte något UL tidigt.. min kollega fick gå till ett privat ställe och betala för att få tidigt UL i Stockholm:/ men jag ska ta upp att jag hade MA sist och därför vill testa tidigt.

Tack för svaret!
Svar på tråden BIM juli 2019