• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • vill2017
    Jooosen skrev 2019-10-29 15:42:42 följande:
    Tack för inflikan! Det stämmer - tog suprefact! Kom en blödning typ 5 dagar efter plocket. Denna ägglossning verkar inte ens kommit än! Är på cd 25 av cirka 28 dagar! Men jag är bara glad om mensen kommer senare för då hinner jag hem från resan som är bokad för att göra fet! Har 3 frysisar som väntar. Snälla låt någon av dom vilja fastna. Är rädd att kroppen kanske inte är mottaglig även fast embryona är fina. Dessa tankar gör mig knäpp. Hoppas du mår bra!
    Ingen fara! Jag håller tummarna för dig!

Det känns som att Suprefact-mensen är lite av en "falskmens" så jag tror att man får räkna med att ägglossning ska ske när du borde fått din riktiga mens om du tagit en Ovitrelle. Och det är ju bra eftersom du ändå vill att den ska komma senare :)

Håll hoppet uppe! Hejar på er!
  • Najo

Tyvärr tog det sig inte. Kom blod i morse och testade såklart därför 3 dagar innan testdag (15 dgr e befruktning) och minus. Bara att ta nya tag!

• Hedblomster
    Najo skrev 2019-10-30 09:26:27 följande:

Tyvärr tog det sig inte. Kom blod i morse och testade såklart därför 3 dagar innan testdag (15 dgr e befruktning) och minus. Bara att ta nya tag!

Beklagar, vad tråkigt :( Har ni i frysen eller ska ni göra ny behandling?
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

Rd 8 med 5-dagars. Inte testat än, tror det är längsta gången jag gått utan att testa. Tänkte vänta på mensen som jag tror kommer istället, men svårt att tänka på annat... Tror jag brukar få lite spottings på dag 9 eller 10 när jag tar lutinus så inte långt kvar iaf.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Ölandstoka
    Loviisa89 skrev 2019-10-29 17:20:56 följande:

Ja, började tro att det aldrig skulle hända :) Kände det absolut inte på mig, jag hade inte så mycket symptom och har inte haft så mycket efter det heller, är i vecka 14 nu och det enda jag känner av är att jag är hungrigare :)

Hoppas det går bättre att testa med digitala, jag tycker att dom ger utslag fastän teststrecket inte är exakt lika som kontrollstrecket ibland :)

Det är också skönt att höra att alla inte känner på en gång att det tog sig, känns som att det är så många som bara vet jättetidigt.

Hoppas testerna funkar, är så nojig över att det inte kommer att bli någon fet av någon anledning. Har samlat på mig massor av frågor till ultraljudet!
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-10-30 09:26:27 följande:

Beklagar! <3
  • njetnjet
    Ma18 skrev 2019-10-29 19:58:03 följande:

På fredag får jag veta, hoppas att iaf nån klarat sig till frysen!

Den här väntan kan man ju bli tokig på, tänk om man ändå visste att ett kommer bli en bebis till slut.. men dom säger ju att vi med pcos har goda chanser att lyckas, så vi tror på det va?

Jag ska hålla tummarna för det!

Verkligen, det är så svårt att förhålla sig till att det bara kanske blir något av allt man ska gå igenom. Och att det tar sådan tid innan man vet. Men än så länge kan vi välja att tro på att något av alla våra ägg blir en bebis!
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-10-30 09:52:37 följande:

Rd 8 med 5-dagars. Inte testat än, tror det är längsta gången jag gått utan att testa. Tänkte vänta på mensen som jag tror kommer istället, men svårt att tänka på annat... Tror jag brukar få lite spottings på dag 9 eller 10 när jag tar lutinus så inte långt kvar iaf.

Spännande! Nu får mens och spottings hålla sig ur vägen sisådär nio månader till tycker jag ;)

Tänk om du får testa positivt i helgen :)
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-10-30 09:51:20 följande:

Beklagar, vad tråkigt :( Har ni i frysen eller ska ni göra ny behandling?

Ja visst är det trist men man måste ta sig upp igen. Är själv med mina barn och gör ivf med don spermier så livet fortsätter ju och kan inte bryta ihop totalt. Är 44 så har oddsen emot mig..har ändå lyckats övertala min klinik till ett 3 paket. Har 2 försök kvar och ett embryo i frysen från denna omgång. Läkaren ringer mig kl 15 för att sätta planen från nu. Ny ivf eller FET! Håller tummarna för dig!
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2019-10-30 09:19:12 följande:

Ingen fara! Jag håller tummarna för dig!

Det känns som att Suprefact-mensen är lite av en "falskmens" så jag tror att man får räkna med att ägglossning ska ske när du borde fått din riktiga mens om du tagit en Ovitrelle. Och det är ju bra eftersom du ändå vill att den ska komma senare :)

Håll hoppet uppe! Hejar på er!

Ja men det låter ju bra!! Då hinner jag hem från resan :)...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019