• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Vårt väntrum

Hej alla kämpar!

Ville bara kika in och önska lycka till.

Vår historia är väldigt lång som ni kan läsa om i bloggen.

Jag vill även säga att vi har en hel del böcker vi tänker att nån annan kan behöva bättre;

Det är olika kring ivf och barnlöshet men även ?is your body babyfriendly? som är väldigt populär. Skickar hem till dig såklart. Böckerna tar jag en liten slant för via vårt insamlingskonto :)

Kram på er

• Jagvetdåinte
    Ma18 skrev 2019-11-09 07:50:52 följande:

Stort lycka till, hoppas det är din tur nu!!

Tack <3 Känns overkligt detta, att fröet finns där inne nu. Styrkekramar till oss alla! En dag är det vår tur!
  • Jagvetdåinte

Hur går det för alla? Jag är på ruvardag 2 med en blasto idag och börjar bli lite otålig. Försöker att tänka på annat. Kom på nu att min mens är beräknad i helgen och då kommer mina päron på besök från annan ort. Kan bli en jobbig helg. Om mensen kommer vill iaf jag helst vara för mig själv. Aja.. man hoppas ju förstås att den inte kommer!

• Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-11 06:47:26 följande:

Hur går det för alla? Jag är på ruvardag 2 med en blasto idag och börjar bli lite otålig. Försöker att tänka på annat. Kom på nu att min mens är beräknad i helgen och då kommer mina päron på besök från annan ort. Kan bli en jobbig helg. Om mensen kommer vill iaf jag helst vara för mig själv. Aja.. man hoppas ju förstås att den inte kommer!

Hej,

Ska in på äggplock idag och är nervös. Lite mer blåsor denna gång och det gick mkt fortare än vanligt, fick ta ägglossningsspruta redan på kvällen efter VUL. 10 st som de tror kan ge ngt men totalt 17 så det är i sig inte "illa pinkat" för en 44-åring. Hoppas att ngt ägg är tillräckligt bra för att sluta i en bebis.
  • Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-11 07:00:41 följande:

Hej,

Ska in på äggplock idag och är nervös. Lite mer blåsor denna gång och det gick mkt fortare än vanligt, fick ta ägglossningsspruta redan på kvällen efter VUL. 10 st som de tror kan ge ngt men totalt 17 så det är i sig inte "illa pinkat" för en 44-åring. Hoppas att ngt ägg är tillräckligt bra för att sluta i en bebis.

Åh vad spännande :) Kommer att gå toppen! Då börjar väntan för dig oxå snart då. Böejar du bli luttrad av ruvardagarna tror du eller är man lika hoppfull som tidigare?
  • Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-11 07:50:18 följande:

Åh vad spännande :) Kommer att gå toppen! Då börjar väntan för dig oxå snart då. Böejar du bli luttrad av ruvardagarna tror du eller är man lika hoppfull som tidigare?

Tyvärr luttrad. Denna gång vill hag att de odlar 5 dagar men det är klinikens beslut. 2 ggr i rad har jag fått 4 befruktade och de som sattes in dag 2 blev inte graviditet, samt 1 till frysen. Oddsen är låga pga min ålder men kämpar på ett tag till.
  • Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-11 08:00:42 följande:

Tyvärr luttrad. Denna gång vill hag att de odlar 5 dagar men det är klinikens beslut. 2 ggr i rad har jag fått 4 befruktade och de som sattes in dag 2 blev inte graviditet, samt 1 till frysen. Oddsen är låga pga min ålder men kämpar på ett tag till.

Förstår det till hundra. Jag tänker att jag redan omgång 2 kommer känna att "det kommer knte bli något". Känner liksom så redan lite nu. Håller tummarna åt dig. Vi får försöka njuta lite innan ev mens iaf, sen får vi sörja innan vi tar nya tag igen. <3
  • Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-11 08:29:03 följande:

Förstår det till hundra. Jag tänker att jag redan omgång 2 kommer känna att "det kommer knte bli något". Känner liksom så redan lite nu. Håller tummarna åt dig. Vi får försöka njuta lite innan ev mens iaf, sen får vi sörja innan vi tar nya tag igen. <3

Plocket klart, de fick ut 9 ägg. Nu börjar väntan på besked om antal befruktade i morgon.
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-11 12:51:18 följande:

Plocket klart, de fick ut 9 ägg. Nu börjar väntan på besked om antal befruktade i morgon.

Jättebra ju! Hoppas att många blir befruktade :) Vi ligger ganska nära, på lördag hoppas jag att det flyttar in en liten snöflinga. Så imorgon börjas det med lutinus, hurra :P
  • bonzo
    Najo skrev 2019-11-11 12:51:18 följande:

Vad bra! :)
Svar på tråden IVF hösten 2019