• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • bonzo

Kör du korta metoden? Vad använder de för medicin?

Najo skrev 2019-11-11 12:51:18 följande:

Plocket klart, de fick ut 9 ägg. Nu börjar väntan på besked om antal befruktade i morgon.

• Najo
    bonzo skrev 2019-11-11 13:47:42 följande:

Kör du korta metoden? Vad använder de för medicin?

Maxdos, är ju 44. Kör 150 menopur och 300 gonalf de 2 sista gångerna. Korta protokollet. Denna gång sprutade jag endast 9 dgr. Gick fort
  • LLW

Plocket klart, de fick ut 9 ägg. Nu börjar väntan på besked om antal befruktade i morgon.

Wow, 9 är ju jättebra! Hoppas det blir bra nyheter imorgon också.
  • bonzo

Skönt med kort stimulering.

Tror det var menopur de använde på mig sist. Det var nästan 9 år sedan jag gjorde ivf så minns inte doserna..

Najo skrev 2019-11-11 14:16:47 följande:

Maxdos, är ju 44. Kör 150 menopur och 300 gonalf de 2 sista gångerna. Korta protokollet. Denna gång sprutade jag endast 9 dgr. Gick fort

• njetnjet

Denna väntan alltså! Man bara väntar och väntar på olika steg. Väntar nu på mens för att kunna köra igång med sprutor. Den skulle ha kommit igår men än så länge: inget. Har haft så många symptom på mens i flera dagar. Om den inte kommer senast onsdag blir det till att lura fram den med provera...men då kan det ju dröja två veckor till. Suck.

• Jagvetdåinte

Spännande! Håller tummarna :) Fint med 9 ägg!
  • Jagvetdåinte
    njetnjet skrev 2019-11-11 16:22:58 följande:

Denna väntan alltså! Man bara väntar och väntar på olika steg. Väntar nu på mens för att kunna köra igång med sprutor. Den skulle ha kommit igår men än så länge: inget. Har haft så många symptom på mens i flera dagar. Om den inte kommer senast onsdag blir det till att lura fram den med provera...men då kan det ju dröja två veckor till. Suck.

Eller hur? Just den gången man vill ha mens så dröjer den. Så var det för mig oxå, flera dagar sen. Så komoskt!
  • Najo
    LLW skrev 2019-11-11 15:46:08 följande:

Wow, 9 är ju jättebra! Hoppas det blir bra nyheter imorgon också.

Jag tror 9 ägg är väldigt bra med tanke på min ålder. Men tyvärr ökar ju andelen dåliga med åldern. Min läkare sa i lördags att tåget lämnat perrongen..jag kan fortfarande se det mem svårt att komma på det.. jag tänker att jag kämpar lite till med egna ägg sedan är nästa steg embryoadoption om jag vill gå vidare. Har som tur är 2 barn i a f. Jag är själv också (gör ivf med donerade spermier) så dessa behandlingar kostar på (både kostnad och energiåtgång). Varje gång jag ska iväg från sthlm till uppsala hoppas jag att inte vab står på schemat;)
  • Kiiwii90

En fråga till er som är inlästa och kanske själva påbörjat ivf resan.

Stimulerar man alltid med nässpray och/eller sprutor inför äggplock? Jag är så extremt spruträdd och bara jag lyssnar på en ivf podd hur tjejerna pratar om att ge sig själva sprutan får mig att må dåligt.

• Jagvetdåinte
    Kiiwii90 skrev 2019-11-12 02:11:59 följande:

En fråga till er som är inlästa och kanske själva påbörjat ivf resan.

Stimulerar man alltid med nässpray och/eller sprutor inför äggplock? Jag är så extremt spruträdd och bara jag lyssnar på en ivf podd hur tjejerna pratar om att ge sig själva sprutan får mig att må dåligt.

Man tar inte alltid nässpray. De gör bedömningen om det blir långa eller korta protokollet efter att de undersökt dig. Blir det långa är det först spray och sedan injektioner, annars bara injektioner. Jag är inte heller förtjust i sprutor men oj vad man vänjer sig. De första sprutorna jag fick var injektionspenna och det fick jag trsta att sticka mig med på kliniken. Då var jag supernervös men sedan hemma gick det toppen. Sen var sprutan jag fick för att förhindra ägglossni g något otäckare, en riktig spruta men en ganska liten nål ändå. Jag blev van med det oxå . Man klarar mer än man tror. Kände mig riktigt cool hihi. Nu är jag intr alls nervös för en ev till behandling med hormoner . Inte heller äggplock var så farligt som jag trodde, fick mängder med härlig smärtlindring och lugnande. Tittade inte på den nålen utan kikade i taket ,:) Det är ett tips! Ang sprutor fick jag tipset att ha typ en frysklamp på msgen ca 20 min innan injektion som bedövning om det gör ont, men jag tyckte inte det behövdes :)
Svar på tråden IVF hösten 2019