• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ma18

Nu ska vi äntligen få göra vårt första FET! Blev totalfrys efter äggplocket så nu är jag förväntansfull. Blev rekommenderad av läkaren att ta bisolvon från blödningsstart till insättning, är det nån mer här som provat det inför fet?

• Najo
    Ma18 skrev 2019-11-17 08:29:29 följande:

Nu ska vi äntligen få göra vårt första FET! Blev totalfrys efter äggplocket så nu är jag förväntansfull. Blev rekommenderad av läkaren att ta bisolvon från blödningsstart till insättning, är det nån mer här som provat det inför fet?

Bisolvon är Standard på carl von linne, från äggplock till insättning
  • Ölandstoka
    Ma18 skrev 2019-11-17 08:29:29 följande:

Jag provade det vid mina två färskförsök. Kom på igår vid fet att jag hade glömt det den här gången men tänkte att eftersom det inte har funkat så gör det kanske inget.
  • Ma18
    Najo skrev 2019-11-17 08:53:53 följande:

Bisolvon är Standard på carl von linne, från äggplock till insättning

Aha, intressant! Jag går på akademiska, kanske är standard där med ????
  • Ma18
    Ölandstoka skrev 2019-11-17 11:14:14 följande:

Jag provade det vid mina två färskförsök. Kom på igår vid fet att jag hade glömt det den här gången men tänkte att eftersom det inte har funkat så gör det kanske inget.

Okej, ja det är säkert olika hur det funkar! Läkarn tyckte att jag skulle ta det för att sekretet var segt runt äggen..
  • Najo

Hej,

Har nu fått besked feån kliniken. Av de 3 som igår på dag 5 inte hunnit bli blastocyster har 1 klarat sig till frysen.

• Hedblomster
    Ma18 skrev 2019-11-17 12:32:27 följande:

Aha, intressant! Jag går på akademiska, kanske är standard där med ????

Jag går också på akademiska och det är inte standard där iaf!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-11-17 15:34:37 följande:

Jag går också på akademiska och det är inte standard där iaf!

Anledningrn till bisolvon har endast med att återföringen går bättre med tunnare sekret. Så har jag uppfattat det.
  • Jagvetdåinte

Ännu ett negativt test ruvardag 8 med blastocyst. Å mörka bruna flytningar. Färskt blod som.en knappnål på pappret. Jag är redo depressiooooon..... Har passerat bim men det verkar de flesta med luthinus göra så här finns inte mycket hopp. Bara att vänta till torsdag och riktiga testdagen för att börja planera nästa varv. Hoppas ni andra får större lycka aktuellt försök! Kramar

• Hedblomster

Positivt ägglossningstest idag så om allt går som det ska gör vi FET på lördag! Sjunde insättningen. Önskar mig inget annat än att det lyckas.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
Svar på tråden IVF hösten 2019