Hedblomster skrev 2019-11-04 12:06:53 följande:
Är ni andra nöjda med era kliniker?
Vi gör landstingsfinansierat nu på Reproduktionscentrum på Akademiska och har då gjort två återföringar där. Varje gång jag ringer har de inte tid att prata eller svara på frågor utan jag blir alltid avbruten och känner mig dum. Har träffat tre läkare på fem tillfällen så ingen har koll på mig eller min journal.
Och min hemortsläkare orkade inte scanna in journalkopiorna från min privata IVF så jag får hela tiden påpeka att de inte är min första gång... För de säger hela tiden "jaja det kan ta ett tag, det var ju bara första gången" osv. NEJ, det är inte första gången det är SJÄTTE återföringen.
Ringde nu och frågade om jag kan få boka in en läkartid eller en telefontid helst men det får jag inte förrän efter vår officiella testdag? Hann inte ens prata klart innan jag blev avbruten.
Så nej, själv är jag inte så nöjd... Vi har tre kvar i frysen men efter det (om vi inte lyckats) funderar jag på om man kan styra om remissen till en annan klinik? Örebro ligger närmast, eller om man ska gå tillbaka till Falun kanske...
En privat gynekolog jag gillar har iaf skrivit ut trombyl åt mig nu, om jag inte redan sagt det. Har ju tagit det förut, när jag gick i Falun, så ska testa igen.
Åh känner precis som dig med akademiska! Vissa sköterskor där som svarat i telefon är helt okänsliga! Glömmer inte i somras när jag ringde och var så ledsen och hade frågor om jag kunde få prova letrozol istället för progynon, och hon bara hostade. Hela jävla tiden hostade hon, varken hon eller jag hörde någonting så himla nonchalant! Hemskt! Fick efter mycket om och men prata med en läkare på telefon som ändå lyssnade men det var en gång och efter typ 4 insättningar...
funderar också på om det är möjligt att byta klinik? När det är landstingsfinanserad vård där min hemklinik har samarbete med akademiska... Vore ju bra!
Fan en jul till utan en jävla mage.
Imorgon är de RD 12 då slutar jag tror jag!