• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Jagvetdåinte
    galadriel80 skrev 2019-11-16 08:23:28 följande:

Tack så mycket fina du!

Ååå, håller tummarna för dig! Att det blir minus så tidigt som du gjorde testet är ju inget konstigt. En del tester ger inte utslag förrän senare så hoppet finns ju verkligen kvar!!! Hoppas verkligen det bästa för dig!

Var samma för mig. Öm i brösten precis i början men sen avtog det och jag kände inget alls förrän i förgår, är i v 6 nu och nu kom illamåendet! Man får se det som något positivt även om det är jobbigt. Men det leder ju förhoppningsvis till något fint!

Massa kramar till dig och så håller jag verkligen tummarna!!!

Puh det är så skönt att höra era exempel på att det faktiskt blivit något trots att man inte har känningar eller plus! Jag läste någonstans att ägglossningssprutan kan ge ömma bröst och att när det går ur kroppen slutar oxå brösten att ömma. Jag försöker tänka att jag är gravid men oj vad tanken om "det blir inget" tar över lätt! Tack för hopp <3
  • Najo

Hej alla,

I.måndags plockades 9 ägg. 8 var mogna och 6 befruktades. ET idag dag 5. Fick in en fin blasto som börjat hatcha. 3 st levde ff men växt långsammare. Dessa 3 ska odlas en dag till... känns inte toppenbra. Ngt som har erfarenhet av detta? Kan de ta sig?

• Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-16 12:47:47 följande:

Hej alla,

I.måndags plockades 9 ägg. 8 var mogna och 6 befruktades. ET idag dag 5. Fick in en fin blasto som börjat hatcha. 3 st levde ff men växt långsammare. Dessa 3 ska odlas en dag till... känns inte toppenbra. Ngt som har erfarenhet av detta? Kan de ta sig?

Jag fick också tillbaka en blastocyst som börjat hatcha idag. Vill så gärna vara pepp men jag tror att min självbevarelsedrift sätter käppar i hjulet för det.

Hoppas verkligen att det är vår tur nu! Hur känns det för dig, är du positiv?

Har tyvärr ingen erfarenhet av embryon som växer långsammare.
  • pixie78
    Najo skrev 2019-11-16 12:47:47 följande:

Hej alla,

Jag satte in vår sjätte och sista blasto igår. Den hade odlats i sex dagar för den var sen. Men de sa att den såg jättefin ut och att det inte var några konstigheter. Vissa bara växer långsamt enligt embryologen. 

Lycka till!
  • Söderlund
    pixie78 skrev 2019-11-16 16:16:32 följande:

Jag satte in vår sjätte och sista blasto igår. Den hade odlats i sex dagar för den var sen. Men de sa att den såg jättefin ut och att det inte var några konstigheter. Vissa bara växer långsamt enligt embryologen. 

Lycka till!

Vår första FET som vi gjorde 21 augusti satte vi in en blasto som också hade odlats i 6 dagar. Med denna plussade jag svagt efter 4 dagar, nu är jag i vecka 16 och hoppas att den lille mår bra! ????
  • Najo

Tack alla för er input. Jag hade hoppats på att få komma till kliniken och få en insatt och en till frysen. Det hade gjort mig nöjd och glad men att få reda på att bara 2 av 6 avstannat men att 3 av 4 fortfarande växer men inte nått blastostadie det hade jag inte räknat med! Trodde alla blev blasto dag 5. Men då kanske ngn av de tre blir blasto, hoppas det!

• Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-16 15:19:46 följande:

Jag fick också tillbaka en blastocyst som börjat hatcha idag. Vill så gärna vara pepp men jag tror att min självbevarelsedrift sätter käppar i hjulet för det.

Hoppas verkligen att det är vår tur nu! Hur känns det för dig, är du positiv?

Har tyvärr ingen erfarenhet av embryon som växer långsammare.

Wow då är vi timade. Jag tyckte det var otroligt att se hatching. Första ggn det blir 5 dagars odling för mig. Det var som en liten plopp som hade läckt ur embryot. Just nu är mina tankar på de 3 embryona som ska odlas till i morgon. Kommer bli grymt ledsen om alla går pt skogen. Jag måste hålla förväntningarna i schack, jag är 44 och låga odds. Blir jag gravid är missfallsrisken dessutom 50%. Hur ser ditt bagage ut?
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-16 20:22:53 följande:

Wow då är vi timade. Jag tyckte det var otroligt att se hatching. Första ggn det blir 5 dagars odling för mig. Det var som en liten plopp som hade läckt ur embryot. Just nu är mina tankar på de 3 embryona som ska odlas till i morgon. Kommer bli grymt ledsen om alla går pt skogen. Jag måste hålla förväntningarna i schack, jag är 44 och låga odds. Blir jag gravid är missfallsrisken dessutom 50%. Hur ser ditt bagage ut?

Det låter lovande att det blev en blastis den här gången :) Förstår att det är mycket på spel, hoppas de växer till dig!

Vi är oförklarligt barnlösa, ingen av oss har någonsin varit eller gjort någon gravid. Det är läskigt, har en stor rädsla att jag inte kan bli gravid. Det här är tredje återföringen, två färsk och nu ett fet.

Nu är det bara att ruva iaf, vet att många inte håller med men jag tycker att det här är den bästa delen av ivf. Nu har jag ett växande embryo i mig, är liksom enda gången jag kan säga det. Nu gäller det att det fäster också bara! Har du några planer för ruvartiden?
  • Najo
    pixie78 skrev 2019-11-16 16:16:32 följande:

Lycka till!

Underbart! Vill passa på att berätta för dig att min läkare i går sa att man VET att tjejer är långsammare.
Svar på tråden IVF hösten 2019