• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo

Skulle bli så glad om jag fick fler med mig som plussar. Håller mina tummar hårt hårt för er ruvare nu!

• Esmes
    Najo skrev 2019-11-27 09:50:10 följande:

Skulle bli så glad om jag fick fler med mig som plussar. Håller mina tummar hårt hårt för er ruvare nu!

Grattis!!
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-27 09:50:10 följande:

Tack. Har klarat ännu en dag utan spottings och har faktiskt inte en enda gång klarat mig till dag 15 utan att få spottings de senaste tre åren så jag börjar bli vansinnigt nervös! Har fått mens både dag 16 och 17 så det vore å andra sidan inte jättekonstigt med spottings idag eller imorgon.

Hur känner du dig? Har det sjunkit in att du faktiskt är gravid? :)
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-27 10:12:14 följande:

Tack. Har klarat ännu en dag utan spottings och har faktiskt inte en enda gång klarat mig till dag 15 utan att få spottings de senaste tre åren så jag börjar bli vansinnigt nervös! Har fått mens både dag 16 och 17 så det vore å andra sidan inte jättekonstigt med spottings idag eller imorgon.

Hur känner du dig? Har det sjunkit in att du faktiskt är gravid? :)

Låter lovande, jag hoppas!

Jag hade känningar de sista dagarna men jag tror försvarsmekanismen hittade andra förklaringar till symptomen. Men nu när jag vet kan jag ta till mig symptomen på ett annat sätt. I natt har jag inte kunnat sova, kissnödig, hungrig osv. Mått svagt illa till och från sedan i morse. Sitter på jobbet och kan inte fokusera. Ska försöka att inte tänka på missfalls och kromosomavvikelserisken men det är rätt tufft då det är så mkt högre risk vid min ålder. Både mycket glad och lite orolig. Kommer du vänta med test till helgen tror du?
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-27 10:18:43 följande:

Låter lovande, jag hoppas!

Jag hade känningar de sista dagarna men jag tror försvarsmekanismen hittade andra förklaringar till symptomen. Men nu när jag vet kan jag ta till mig symptomen på ett annat sätt. I natt har jag inte kunnat sova, kissnödig, hungrig osv. Mått svagt illa till och från sedan i morse. Sitter på jobbet och kan inte fokusera. Ska försöka att inte tänka på missfalls och kromosomavvikelserisken men det är rätt tufft då det är så mkt högre risk vid min ålder. Både mycket glad och lite orolig. Kommer du vänta med test till helgen tror du?

Ja jag kan tänka mig att nervositeten trappar upp när man sitter där med pluset. Har du ringt in det eller väntar du till testdag? Hinner du med ultraljud i år?

Jag känner fortfarande ingenting. Eller iaf ingenting som inte skulle kunna bero på lutinus och nervositet. Men fortfarande ingen mensvärk, och det känns som det mest viktiga för min del. Brukar i och för sig inte få det förrän efter spottings så jag borde inte lägga så mycket tyngd vid det.

Även om jag är supernervös så är det här helt fantastiskt. Har aldrig kommit såhär långt och fantasin börjar smått skena iväg. Vill inte riskera att förstöra den här rosa bubblan med ett test som skulle kunna bli neg.

Jag försöker att inte fundera på när jag ska testa. Jag brukar göra det men känner mig alltid så dum när mensen kommer flera dagar innan. Kanske fredag, kanske lördag, jag vet inte än. Tar all min energi att ta en dag i taget ;)
  • Fjällen

Efter ett misslyckat ivf försök i september så sa jag till min läkare att jag ville köra sprutor en omgång och försöka på egen hand för att sedan göra ett ivf försök till. Jag är nästa månad 42 år gammal, väger 123 kg och har underfunktion i sköldkörteln med väldigt pressade värden då jag mår bäst av det. Trots allt detta så plussade jag igår! Helt otroligt. Jag var absolut inte förberedd då jag har haft flera blödningar under månaden. Blir ultraljud den 17 dec. Är så sjukt lycklig. Jag hoppas verkligen att ni alla som ska till med ivf eller är mitt i det oxå snart får känna denna ofattbara känsla. Ge inte upp hur dålig äggreserv ni än har. Min låg på 0,07.

• Jooosen

Då har dom satt in en superfin blastocyst. Testdag blir fredag den 13e. Mensen lär ju dock komma innan! Så förmodligen på min födelsedag isåfall. Hoppas på 3e ggn gillt nu ...

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-27 13:54:32 följande:

Då har dom satt in en superfin blastocyst. Testdag blir fredag den 13e. Mensen lär ju dock komma innan! Så förmodligen på min födelsedag isåfall. Hoppas på 3e ggn gillt nu ...

Härligt! :) Hoppas att du får en skön ruvperiod nu.
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-27 14:14:04 följande:

Härligt! :) Hoppas att du får en skön ruvperiod nu.

Ja jag hoppas!! Nu börjar en snusfri period oxå. Kommer bli rabiat haha... hur mår du? Ingen mens ännu??
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • KajsaLouise
    Fjällen skrev 2019-11-27 11:20:01 följande:

Efter ett misslyckat ivf försök i september så sa jag till min läkare att jag ville köra sprutor en omgång och försöka på egen hand för att sedan göra ett ivf försök till. Jag är nästa månad 42 år gammal, väger 123 kg och har underfunktion i sköldkörteln med väldigt pressade värden då jag mår bäst av det. Trots allt detta så plussade jag igår! Helt otroligt. Jag var absolut inte förberedd då jag har haft flera blödningar under månaden. Blir ultraljud den 17 dec. Är så sjukt lycklig. Jag hoppas verkligen att ni alla som ska till med ivf eller är mitt i det oxå snart får känna denna ofattbara känsla. Ge inte upp hur dålig äggreserv ni än har. Min låg på 0,07.

Men åh, grattis! Jag har själv lågt amh (0.2) och är snart 35 år. Blev nyfiken när jag läste det du skrev. Vad menar du med att du bara körde sprutor och testade själv en månad? Jag blev gravid i oktober, men tyvärr var det ett utomkvedshavandeskap så nu står vi också inför ivf. Jag har ingen egen ägglossning (med nått undantag uppenbarligen). Stort grattis igen, jag minns känslan när två streck dök upp! Så fantastiskt! :)
Svar på tråden IVF hösten 2019