• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo

Fick oaniknär panik fick svagt streck på stickan nu precis så jag tänkte att jag tar ett dig med veckoindikator med. Rädd att det skulle stå 1-2 v och det hade ju varit för lite. Men ändå blev de 2-3 v. Konstigt tycker jag. Håller ni med?

• Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-28 15:27:22 följande:

Fick oaniknär panik fick svagt streck på stickan nu precis så jag tänkte att jag tar ett dig med veckoindikator med. Rädd att det skulle stå 1-2 v och det hade ju varit för lite. Men ändå blev de 2-3 v. Konstigt tycker jag. Håller ni med?

Men det är väl bra? :) Är stickorna fortfarande svaga?
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-28 15:34:58 följande:

Men det är väl bra? :) Är stickorna fortfarande svaga?

På bilden är både stickan och det digitala. Men eftersom det står 2-3 på der digitala tycker jag stickan borde varit starkare. Men ska nog vara glad för 2-3 v stämmer. Det är 2 v och 3 dagar sedan ägget befruktades.
  • Najo

Hur mår ni ruvare idag? ölandstoka känner du ngt? Vi hade ju återföring samma dag så följer dig med spänning. Hoppas hoppas.

Idag har jag officiell testdag och det blev betydligt starkare på stickan med morgonurin.

• Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-29 06:44:37 följande:

Hur mår ni ruvare idag? ölandstoka känner du ngt? Vi hade ju återföring samma dag så följer dig med spänning. Hoppas hoppas.

Idag har jag officiell testdag och det blev betydligt starkare på stickan med morgonurin.

Skönt att det blir starkare.

Jag har gett upp, hade lite mensvärk igår och fick lite lite spottings på kvällen. Har mer mensvärk idag.. Vill bryta ihop och typ skrikgråta men samtidigt så är jag ju inte överraskad. Känner bara så starkt att jag aldrig kommer att få vara gravid. Bara plöjer igenom den här ivf-skiten för att få det bekräftat så att vi ska börja kunna bearbeta och ställa in oss på ett liv utan barn.

Förlåt, verkligen osar bitterhet och frustration, men samtidigt vet jag ju att ni förstår <3
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 08:20:11 följande:

Jag har gett upp, hade lite mensvärk igår och fick lite lite spottings på kvällen. Har mer mensvärk idag.. Vill bryta ihop och typ skrikgråta men samtidigt så är jag ju inte överraskad. Känner bara så starkt att jag aldrig kommer att få vara gravid. Bara plöjer igenom den här ivf-skiten för att få det bekräftat så att vi ska börja kunna bearbeta och ställa in oss på ett liv utan barn.

Förlåt, verkligen osar bitterhet och frustration, men samtidigt vet jag ju att ni förstår <3

förstår verkligen, ivf är en total berg och dalbana. Är det inte bättre för ditt välmående att testa nu i o m dina spottings? De kommer ju trots allt senare än vanligt och det är rätt vanligt med lite blod trots graviditet. Mensvärk kan vara graviditet.
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-29 08:29:13 följande:

förstår verkligen, ivf är en total berg och dalbana. Är det inte bättre för ditt välmående att testa nu i o m dina spottings? De kommer ju trots allt senare än vanligt och det är rätt vanligt med lite blod trots graviditet. Mensvärk kan vara graviditet.

Jag vet inte.. Har så mycket planer i helgen och jag vet inte vad som är värst, att inte veta men vara typ säker eller att vara helt säker. Vi ska tex ut på middag ikväll och fira en kompis och iväg på fest imorgon, kommer att kännas väldigt jobbigt efter att ha sett ännu ett blankt gravtest. Men samtidigt vill jag ju få mensen överstökad och jag gissar att lutinus fortsätter att skjuta på den. Ska försöka att fokusera på jobbet nu så kommer nog jag och mannen fram till något bra ikväll. Så jäkla segt, hade jag fått mens igår hade jag nog hunnit med en till fet i år men nu känns det kört.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 08:42:29 följande:

Jag vet inte.. Har så mycket planer i helgen och jag vet inte vad som är värst, att inte veta men vara typ säker eller att vara helt säker. Vi ska tex ut på middag ikväll och fira en kompis och iväg på fest imorgon, kommer att kännas väldigt jobbigt efter att ha sett ännu ett blankt gravtest. Men samtidigt vill jag ju få mensen överstökad och jag gissar att lutinus fortsätter att skjuta på den. Ska försöka att fokusera på jobbet nu så kommer nog jag och mannen fram till något bra ikväll. Så jäkla segt, hade jag fått mens igår hade jag nog hunnit med en till fet i år men nu känns det kört.

Jag resonerade så med när jag testade i tisdags. Om man testar neg kan man sluta med lutinus för att komma igång igen snabbt. Jobbigt med jul och sommarstängningar. Låter bra att ni diskuterar ihop ikväll! Det är samtidigt tärande att leva i ovisshet. Även om du räknar med att det inte gått vögen finns ju alltid hoppet kvar innan du vet definitivt. Jag gör ju ivf med manlig donator så blir det en bra graviditet av detta så kommer jag för första ggn ha ensam vårdnad med allt vad det innebär. Även om detta såklart är självvalt saknar jag ibland att dela processen med "den andra".
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 08:20:11 följande:

Fan va tråkigt! Men man vet ju aldrig! Förstår din frustration såklart. Man känner ju sin kropp så jäkla bra vid det här laget. Känner oxå igen mig i det där att man bara vill köra på med hela skiten så att man kan släppa det sen. Även om vi nog kommer vilja testa privat. Har ni funderat så långt? Massa kramar!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-29 09:30:17 följande:

Fan va tråkigt! Men man vet ju aldrig! Förstår din frustration såklart. Man känner ju sin kropp så jäkla bra vid det här laget. Känner oxå igen mig i det där att man bara vill köra på med hela skiten så att man kan släppa det sen. Även om vi nog kommer vilja testa privat. Har ni funderat så långt? Massa kramar!

Tack! Jag har alla försök planerade haha. Efter de tre misslyckade landstingsförsöken så har jag tänkt mig ett trepack privat. Sen efter det får det vara nog tror jag. Misstänker tyvärr att det är minst två år till av ivf och sorg innan vi kan konstatera att det inte går. Och då tar det nog minst två år till att bli något sånär normal igen. Så jag sett inte så ljust på de närmaste åren dessvärre.

Usch! Tack för tröst hörrni, nu ska jag sluta spy min negativitet när det är så mycket roligt och spännande som händer för er andra. Kan återkomma när jag har testat.
Svar på tråden IVF hösten 2019