• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Söderlund
    Jooosen skrev 2019-12-09 17:11:20 följande:

Ruvardag 12 med blasocyst. Ingen mens än. Tar inga vaginaltabletter. Däremot tagit 3 ovitrelle runtomkring insättning. Vet någon om dessa kan skjuta upp mensen? Förra fet fick jag mens ruvardag 10. Är så nervös men vågar inte testa än. Testdag på fredag!!

Tror inte att Ovitrelle skjuter upp mensen, däremot kan det ge falskt positivt resultat upp till 10 dagar efteråt. Hur kommer det sig att du tog 3 stycken Ovitrelle? Aldrig hört talas om det tidigare.
  • Jooosen
    Söderlund skrev 2019-12-09 17:55:32 följande:

Tror inte att Ovitrelle skjuter upp mensen, däremot kan det ge falskt positivt resultat upp till 10 dagar efteråt. Hur kommer det sig att du tog 3 stycken Ovitrelle? Aldrig hört talas om det tidigare.

Ja falskt positivt har man ju hört om! Man gör det på Sophiahemmet ibland bland annat. En för att få garanterad ägglossning, sedan en några dagar senare sen tredje samma dag som återföring. Lite oklart men! Gjorde det vårat förra fet oxå. Fyfan va nervös jag är. Ändå säger magkänslan att det inte är något. Men min mens är typ aldrig såhär sen dock....
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-09 17:11:20 följande:

Ruvardag 12 med blasocyst. Ingen mens än. Tar inga vaginaltabletter. Däremot tagit 3 ovitrelle runtomkring insättning. Vet någon om dessa kan skjuta upp mensen? Förra fet fick jag mens ruvardag 10. Är så nervös men vågar inte testa än. Testdag på fredag!!

Aldrig hört att ovitrelle skjuter upp, men min mens var två dagar sen båda de två gångerna jag gjorde frysåterföring. Ingen aning om varför då jag inte tog någon lutinus. Men om det inte hände dig sist så låter ju det verkligen lovande att du kommit till dag 12!! Haha du måste testa imorgon jag kan inte vänta mer!
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-09 19:14:06 följande:

Aldrig hört att ovitrelle skjuter upp, men min mens var två dagar sen båda de två gångerna jag gjorde frysåterföring. Ingen aning om varför då jag inte tog någon lutinus. Men om det inte hände dig sist så låter ju det verkligen lovande att du kommit till dag 12!! Haha du måste testa imorgon jag kan inte vänta mer!

Juste! Vilken ruvardag kom den då? Alltså jag e så jävla rädd o bli ledsen! Men det kliar i fingrarna. Tappen är helt stängd vilket den aldrig brukar vara denna tidpunkt...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW

Men

Jooosen skrev 2019-12-09 20:19:08 följande:

Juste! Vilken ruvardag kom den då? Alltså jag e så jävla rädd o bli ledsen! Men det kliar i fingrarna. Tappen är helt stängd vilket den aldrig brukar vara denna tidpunkt...

Den kom på dag 9. Har en lutealfas på 10 dagar så dag 9 var ju långt för mig så att säga.

Jag förstår dig! Verkligen! Har den inte kommit idag heller? Nu är ju ovitrellen garanterat ute ur kroppen så testar du nu ska du ju kunna lita på resultatet. Jag tror verkligen att du är gravid!!
  • Lookingfor

jag är på rd 8 idag. beräknad mens tror jag borde vara rd 10. så börjar bli nervös. har inte testat o kommer inte göra det förens om mensen uteblir. har egentligen testdag 21 december men man lär ju veta innan dess. 

har försökt i 4 år, aldrig fått ett plus. kan inte ens förställa mig att det skulle kunna hända. blir besviken varje gång! 

har känt att jag mått lite illa senaste dagarna, och även haft lite molande värk. det kan dock likaväl vara lutinus som något annat. 

• njetnjet
    Doftljuset skrev 2019-12-08 19:43

Förra gången kände jag ingenting- lite tryck men kände inte mycket mer. (Dom tog 20 äggblåsor). Blev nog ganska duktigt lost av bedövningen.

Däremot kunde jag knappt gå när jag kom in, var så svullen och öm.

Efter äggplocket var jag öm, blöde lite men man kunde härda ut. Tills bedövningen släppte alltså aj aj aj- jag var öm o svullen flera dagar. Var inne på undersökning och dom såg att det var svullet där inne men sa att man kan va svullen upp till 2 veckor.

Imorgon är det dags för äggplock igen, orolig att det nu ska kännas massa.

Det väntar 25 äggblåsor där inne så men denna gång blir det totalfrys.

Dumförklara ej men varför ska man dricka massa vatten?[/quote]

[quote=80086412][quote-nick]Kallamakka skrev 2019-12-08 19:12:13 följande:

Jag hade väldigt mycket ondare denna gång. Fick en liten blödning mitt i äggplocket som man såg, kanske därför. Men sen kom de också åt en nerv som gjorde att jag hade skit ont i rumpan denna gång. Det hjälpte med en värmekudde på rumpan, smärtan höll i sig i 4 dagar.

Glöm inte att dricka massor med vatten för att förhindra överstimulering och kolla vikten så du inte håller på att bli överstimulerad. :)

Tack för svaren! De lugnade litegrann. Nu har även den värsta smärtan avtagit men visst gör det fortfarande väldigt ont i äggstockarna till och från.

Det som verkligen suger är att mina ägg uppenbarligen är sämst trots att de är många. Fick alltså ut 21 ägg och bara ett klarade sig över helgen. Övertygad om att det inte blir någon insättning imorgon och vet inte ens om vi kommer få göra fler försök när det har gått så uselt de två första. Fy fan vad värdelöst det är. Tappar allt hopp.
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-10 15:51:46 följande:

Men

Den kom på dag 9. Har en lutealfas på 10 dagar så dag 9 var ju långt för mig så att säga.

Jag förstår dig! Verkligen! Har den inte kommit idag heller? Nu är ju ovitrellen garanterat ute ur kroppen så testar du nu ska du ju kunna lita på resultatet. Jag tror verkligen att du är gravid!!

Aa jag förstår. Min cykel har typ aldrig varit såhär lång. Rd 13 idag med blasto. Ovitrelle borde verkligen va ute nu. Vågar inte testa innan fredag tror jag!! Är så jävla rädd att kroppen lurar mig. Men tappen är helt stängd, ömma bröstvårtor och en smått molande värk. Kanske det gått vägen ändå!!
  • Lookingfor

Nu har det börjat komma lite blod.. ruvardag 8. :( försökt fyra år. Naturligt o stimulerat på olika vis. Dålig embryoutveckling. Inte ett enda plus. Tre ivf. En ET, denna FET samt en blastocyst kvar i frysen. Trösta mig :(

• njetnjet
    Lookingfor skrev 2019-12-10 20:48:42 följande:

Nu har det börjat komma lite blod.. ruvardag 8. :( försökt fyra år. Naturligt o stimulerat på olika vis. Dålig embryoutveckling. Inte ett enda plus. Tre ivf. En ET, denna FET samt en blastocyst kvar i frysen. Trösta mig :(

Nej, vad tråkigt! Så ledsen för din skull och önskar verkligen att det fanns något att säga som kunde hjälpa. Jag håller alla tummar för blastocysten som ni har kvar men jag förstår hur hopplöst det känns. Kram!
Svar på tråden IVF hösten 2019