• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo
    Esmes skrev 2019-12-03 09:30:29 följande:

Jag är gravid! Det känns helt overkligt att skriva det efter många års kämpande. Jag har aldrig någonsin fått ett plus tidigare så för vår del gjorde ivf hela skillnaden. Det här är vår första ivf och vi gjorde icsi direkt. Jag fyller snart 41 så jag är ju inte ung i de här sammanhangen direkt.

Nu börjar såklart direkt oron för att graviditeten inte ska hålla i sig men jag ska försöka njuta av att just nu är jag ju faktiskt gravid. Jag testade två dagar tidigare, klinikens testdag är i övermorgon.

Lycka till nu alla ruvare!

Wow grattis! Vilken ruvardag är du på idag? Jag plussade förra veckan, är ännu äldre än du. 44 och fyller 45 i jan. Superorolig för missfall. Jag är i v5+1 idag.
  • Hedblomster

Vet inte om jag uppdaterat är men är på rd 10 nu och inte gravid iaf... Sjunde återföringen åt skogen.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Olidligaväntan
    Esmes skrev 2019-12-03 09:30:29 följande:

Jag är gravid! Det känns helt overkligt att skriva det efter många års kämpande. Jag har aldrig någonsin fått ett plus tidigare så för vår del gjorde ivf hela skillnaden. Det här är vår första ivf och vi gjorde icsi direkt. Jag fyller snart 41 så jag är ju inte ung i de här sammanhangen direkt.

Nu börjar såklart direkt oron för att graviditeten inte ska hålla i sig men jag ska försöka njuta av att just nu är jag ju faktiskt gravid. Jag testade två dagar tidigare, klinikens testdag är i övermorgon.

Lycka till nu alla ruvare!

Grattis!
  • Olidligaväntan

Äggplock igår,. 4st ut, mindre än vad vi hade trott.

Idag fick vi veta att 1 var befruktat, 2 var omogna, och 1var det något annat med.

Suck! Men vi är ju van. Återstår att se om den fortsätter dela sig som det ska, vilket inte alltid händer.

• Esmes

[quote=80075285][quote-nick]Olidligaväntan skrev 2019-12-03 12:25:19 följande:[/quote-nick]Grattis![/

Tack!!

• Esmes
    Najo skrev 2019-12-03 09:40:40 följande:

Wow grattis! Vilken ruvardag är du på idag? Jag plussade förra veckan, är ännu äldre än du. 44 och fyller 45 i jan. Superorolig för missfall. Jag är i v5+1 idag.

Tack!! Ruvardag 10 i dag ( om ruvardag 1 är dagen efter återföring?) Förstår absolut din oro men vi får hoppas att det går bra för oss båda ?gamlingar? ;) Det är väl bara att ta en dag i taget och försöka att bara glädjas. Men det är ju lättare sagt än gjort förstås. Stort lycka till!
  • Najo
    Esmes skrev 2019-12-03 12:45:41 följande:

Tack!! Ruvardag 10 i dag ( om ruvardag 1 är dagen efter återföring?) Förstår absolut din oro men vi får hoppas att det går bra för oss båda ?gamlingar? ;) Det är väl bara att ta en dag i taget och försöka att bara glädjas. Men det är ju lättare sagt än gjort förstås. Stort lycka till!

Ok ruvardag 10 med en blasto? Dvs 15 dagar efter befruktning? Jag testade också 15 dagar efter befruktning.
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-12-03 11:58:55 följande:

Vet inte om jag uppdaterat är men är på rd 10 nu och inte gravid iaf... Sjunde återföringen åt skogen.

Förbannade skit! Massor av kramar!

Visst hade ni fler i frysen?
  • Hedblomster
    Ölandstoka skrev 2019-12-03 14:14:23 följande:

Förbannade skit! Massor av kramar!

Visst hade ni fler i frysen?

Ja vi har två! Men ska ev. göra hysteroskopi först... Måste få remiss bara
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-12-03 14:50:52 följande:

Ja vi har två! Men ska ev. göra hysteroskopi först... Måste få remiss bara

Så sjukt och sorgligt vad en del ska behöva gå igenom..
Svar på tråden IVF hösten 2019